If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
16v 1.8 måste det vara då ja, den starkare 2.0 var väl fam till 96.
25.k låter onekligen som billigt, å andra sidan kanske det beror på att det är den minsta motorstorleken.
47k för en 16vt är väl si o så, de ligger väl där får man säga och så får du bra mycket starkare motor.
mellantingen när är ju antingen 16v 2.0 lr 20v 2.0
Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
Coupé Plus 16v 2.0 (såld)
var och kolla på coupen som gått 10000 och kostar 25000.
Följande såg jag
- kamtidsvariatorn var kass, lät som en diesel på tomgång
- skivorna och bromsbackarna runt om behövdes bytas
- Vid växling från 3:an till 2:an skrapade det duktigt och kändes som om kopplingen inte var "intrampad"
- Motorhuven var lite sne åt vänster... vilket kanske är normalt.
- Klunka lite i hjulupphägningarna
- Utrampningslagret är kasst och "skriker" lite... vet inte om det är "lätt" att byta eller om hela växelådan måste ner
- Däcken slitna
Sedan var växelspak knoppen duktigt sliten, så det kändes som om den hade gått längre än 8300 mil..... någon kanske kan bekräfta om orginal växelspaken slits fort. Han som hade innan kanske var stenhuggare
Kan man meka själv är det väl inget dumt köp om man kan få ner den under 20' men som sagt var måste ut en del kulor innan den är "ok"
Originally posted by Stigge var och kolla på coupen som gått 10000 och kostar 25000.
Följande såg jag
- kamtidsvariatorn var kass, lät som en diesel på tomgång
- skivorna och bromsbackarna runt om behövdes bytas
- Vid växling från 3:an till 2:an skrapade det duktigt och kändes som om kopplingen inte var "intrampad"
- Motorhuven var lite sne åt vänster... vilket kanske är normalt.
- Klunka lite i hjulupphägningarna
- Utrampningslagret är kasst och "skriker" lite... vet inte om det är "lätt" att byta eller om hela växelådan måste ner
- Däcken slitna
Sedan var växelspak knoppen duktigt sliten, så det kändes som om den hade gått längre än 8300 mil..... någon kanske kan bekräfta om orginal växelspaken slits fort. Han som hade innan kanske var stenhuggare
Kan man meka själv är det väl inget dumt köp om man kan få ner den under 20' men som sagt var måste ut en del kulor innan den är "ok"
Kanske få betalt för att ta den?!
il giallino
Coupé 20V 1998 saknad efter trogen tjänst
Att den låter som en disel på tomgång är ABSOLUT inget farlig uatn bara "kosmetiskt" fel....
Fiat bytte det på garantin , men det påverkar inte motorns egenskaper iövrigt.
Comment