Announcement

Collapse
No announcement yet.

Min förstabil: Fiat coupé 16vt -94

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Benne

    Du e en riktig gris. Min förstabil var en Fiat Ritmo, man kunde se in genom bakluckan (då menar jag inte rutan) Hade jag satt ner foten på passagerarsidan så hade jag stått på marken. Rosthål stort som en knytnäve. Men den var maskinellt perfekt.

    Som sagt det är ingen dålig förstabil. Om man bara var så lycklig.

    Även om jag tycker det är totalt vansinne för en 18 åring att sitta bakom ratten på en sådan bil. Jag vet hur jag var.

    Bor du i Ä-Holm ???
    Fiat Coupe 16VT Plus -95 Blitz Blue metallic

    Comment


    • #17
      Originally posted by Adnarim
      Benne

      Du e en riktig gris. Min förstabil var en Fiat Ritmo, man kunde se in genom bakluckan (då menar jag inte rutan) Hade jag satt ner foten på passagerarsidan så hade jag stått på marken. Rosthål stort som en knytnäve. Men den var maskinellt perfekt.

      Som sagt det är ingen dålig förstabil. Om man bara var så lycklig.

      Även om jag tycker det är totalt vansinne för en 18 åring att sitta bakom ratten på en sådan bil. Jag vet hur jag var.

      Bor du i Ä-Holm ???
      Nöff nöff :P Jag är 20 år gammal. Tog körkortet sent Jag tar det faktiskt förvånansvärt lugnt. När jag kör själv iaf Har märkt hur fort bensinnålen sjunker när man drar på :/
      14+

      Comment


      • #18
        Piloten: Motor och turbo är nyrenoverade och när det gäller trim så är styrboxen omprogrammerad och bilen chippad med ett Powerchip. Sen sitter där en GFB hybrid dumpventil, en bränsletrycksregulator och öppet sportluftfilter. Även ett extra rör för luftintag till luftfiltret. Avgassystemet är ett 3 tum hela vägen med en racekatalysator och Novitec slutdämpare med dubbla rör på slutet.

        Den både går och låter bra [/B][/QUOTE]
        Var väl det jag trodde, det ser ju inte direkt ut som att den vore standard.
        Coupén var även min första bil och kan bara hålla med om körsättet när man ser bensinmätaren.
        I Trust In Thrust

        Comment


        • #19
          Originally posted by Piloten
          Piloten: Motor och turbo är nyrenoverade och när det gäller trim så är styrboxen omprogrammerad och bilen chippad med ett Powerchip. Sen sitter där en GFB hybrid dumpventil, en bränsletrycksregulator och öppet sportluftfilter. Även ett extra rör för luftintag till luftfiltret. Avgassystemet är ett 3 tum hela vägen med en racekatalysator och Novitec slutdämpare med dubbla rör på slutet.

          Den både går och låter bra
          Var väl det jag trodde, det ser ju inte direkt ut som att den vore standard.
          Coupén var även min första bil och kan bara hålla med om körsättet när man ser bensinmätaren. [/B][/QUOTE]

          OT-rekord: Du är inte sugen på att hänga på till Stockholm och Brostugan imorn? är ju träff där och det kommer alltid en massa olika bilar, finns lite info i Träffar-delen.
          Tidigare bilar:
          Volvo 480ES 2006-2007
          BMW 320i E30 2007-2008
          Fiat Coupé 20v Turbo -98 2007-2011
          Fiat Bravo HGT 20v - 98 2011-2012
          + nån volvo 740 samt volvo 240

          Comment


          • #20
            Visst har inget annat för mig imorgon. Skickar ett PM
            I Trust In Thrust

            Comment

            Working...
            X