Announcement

Collapse
No announcement yet.

Har nån pissat på min bil???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Har nån pissat på min bil???

    Kom på nu ikväll att jag skulle köra ner bilen i garaget efter att haft den stått ute på vår uteparkering under dagen/kvällen. När jag parkerat bilen i garaget så lägger jag märke till nåt som liknar "piss-stänk" på fronten, precis framför grillen. VAD FAN, tänkte jag. Har nån verkligen pissat på min älskling. Fast jag tog mig ändå kraft att fingra på det där gul-aktiga piss-stänket.
    Det luktar sannerligen som en blandning av piss och sur disktrasa...!!! Konsistensen känns dock aningen olje-vattnig och när man gnidit fingrarna ett tag mot varandra så får man nästan sama känsla som om det vorit glykol. Lite klibbigt alltså. Och området det är stänk på är alltså precis framför grillen på fronten samt lite sänk även inuti grillrummet.

    Nå, VAD i HELSIKE är nu detta?????
    /Giallo Ginestra

  • #2
    Fågel piss, glykol piss från trött kylare? eller nått fyllo på äventyr?
    Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
    S/y Mascot
    S/y Rebell
    20vT
    Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
    Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

    Comment


    • #3
      Hade nog själv inte gjort en sån ingående undersökning av ämnet utan snabbt spolat av det..
      Sen kollat upp vätskorna i bilen om det är nåt som ser ut att ha misstänkt låg nivå..
      Coupe 16VT - On the road

      Comment


      • #4
        ...

        ...tack mina vänner för att ni hjälper en stackars svart man i nöd...
        /Giallo Ginestra

        Comment


        • #5
          I den höjden hade jag nog tippat på hund tror jag
          Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

          Comment


          • #6
            En katt som har strätt, rätt vanligt att dom gör det på just Fiat coupe Dom är så revirsbenägna..
            Fiat uno 355hk på 1.3 liter
            X1/9
            www.kallebacksmotor.se

            Comment


            • #7
              haha naj fyf*n, lider med dej Thomas .....

              Tvättade och vaxade min bil idag, såhär blank å fin blev den
              Attached Files
              Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
              Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

              Comment


              • #8
                Härligt Tompa! Undrade var din bil tagit vägen..
                Argenta 120ie -85
                Alfa 75 3.0V6 -90
                BMW Z4M Coupe -06
                BMW 118dM -10
                Coupe 20VT -98 RIP
                125 Special -72 RIP

                Comment


                • #9
                  Fint Tompa!

                  Jag är lite förvånad att du inte uppdaterat garaget.org med nya bilder på bilen. Det var ju ett tag sedan du fixade scoopet
                  Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                  Min projekttråd - 19T
                  Min Youtube kanal
                  >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                  Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                  Comment


                  • #10
                    Jo jag är lite förvånad själv att jag inte uppdaterat garaget. Har haft och har fortfarande mkt strul och skit med bilen så jag har inte haft så mkt tankar på att åka ut och fotografera den direkt. Får skärpa mig på den fronten.

                    Sen är det ju sommar! så har inte varit så mkt framför datorn.
                    Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
                    Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

                    Comment

                    Working...
                    X