Announcement

Collapse
No announcement yet.

Brembo-texten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Brembo-texten

    Skulle behöva lite tips om hur jag kan lyckas få tillbaka Brembo-texten på bromsoken igen.

    Målade dom svarta runt om häromdagen och skulle vilja ha tillbaka texten igen. Har testat att skriva ut texten, skära ut bokstäverna och på så vis få en mall men det blir inte bra. Så ni som har någon erfarenhet av detta, vad ska man göra för att lyckas?
    Fiat Coupé 20v turbo -98

  • #2
    Ebay?

    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Bremb...spagenameZWD1V

    Liter dyra kanske, och vet inte om storleken är rätt eller värmetålig nog. Kanske kan hitta andra?
    Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

    Comment


    • #3
      Re: Brembo-texten

      Länken fanns tyvärr inte kvar. Det finns dekaler på dekaltrim.nu men dom lär väl troligen smälta, eller?
      Fiat Coupé 20v turbo -98

      Comment


      • #4
        Tja, använd handbromsen?

        Sök på brembo stickers så hittar du nog något....

        http://cgi.ebay.com/ebaymotors/genui...QQcmdZViewItem


        Funkar den länken? Är väl vinylmärke, 50:- ($3.99) +frakt antar jag, men det är ju en tanke..... vet inte hur varmt det blir eller hur mycket värme de tål.
        Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

        Comment


        • #5
          Originally posted by novisen
          Tja, använd handbromsen?

          Sök på brembo stickers så hittar du nog något....

          http://cgi.ebay.com/ebaymotors/genui...QQcmdZViewItem


          Funkar den länken? Är väl vinylmärke, 50:- ($3.99) +frakt antar jag, men det är ju en tanke..... vet inte hur varmt det blir eller hur mycket värme de tål.
          Ingen dum idé det där med handbromsen

          Tackar för hjälpen.
          Fiat Coupé 20v turbo -98

          Comment


          • #6
            gå in på engelska fccuk forumet o beställ där.. finns en kille som sysslar med dessa texterna till oken!
            Fiat Coupé Turbo 20VT 1999

            http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=186

            http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=271

            Comment


            • #7
              en tanke är att låta dekaltrim göra en "negativ" vinyl och använda som schablon och sedan lacka med värmetålig färg...
              Äger just nu...
              Coupé 20VT LE -99
              Mustang HT -70
              Saab 9-5 2.3t -03

              Coupé renovering -07

              Comment


              • #8
                Originally posted by Linus
                Då kan väl dekaltrim göra en dekal istället. Eller är det taffligt?
                Frågan är hur varma oken blir... vinylen och klistret tål nog ingen vidare hög temp.

                EDIT: ?? var tog Linus "post" vägen...
                Last edited by RayZor_187; 26 August 2007, 21:20.
                Äger just nu...
                Coupé 20VT LE -99
                Mustang HT -70
                Saab 9-5 2.3t -03

                Coupé renovering -07

                Comment


                • #9
                  Tackar för alla tips! Värmetålig färg och allt är ju inköpt så jag ska höra med dekaltrim om dom kan göra en mall. Tyvärr fungerar ju inte fccuk´s forum för tillfället, ska kolla upp den lösningen också.
                  Fiat Coupé 20v turbo -98

                  Comment


                  • #10
                    Den beste løsningen er nok å få et dekorfirma til å skjære ut en mal, slik Rayzor sa. For at malen skal bli så nøyaktig som overhodet mulig, må du ha motivet som vektorgrafikk.

                    Og det finner du her. Mail eps-filen til firmaet sammen med ønsket størrelse. (Enkelte dekorfirmaer har mange logoer liggende, eller henter dem selv fra Brandsoftheworld)
                    Coupé Fiat 20V Turbo Plus | Fiat Punto 75SX | Citroën CX 25 TRI | X: Lancia Delta HF Integrale 16V

                    Comment


                    • #11
                      Bra tips!
                      Argenta 120ie -85
                      Alfa 75 3.0V6 -90
                      BMW Z4M Coupe -06
                      BMW 118dM -10
                      Coupe 20VT -98 RIP
                      125 Special -72 RIP

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by epifant
                        Den beste løsningen er nok å få et dekorfirma til å skjære ut en mal, slik Rayzor sa. For at malen skal bli så nøyaktig som overhodet mulig, må du ha motivet som vektorgrafikk.

                        Og det finner du her. Mail eps-filen til firmaet sammen med ønsket størrelse. (Enkelte dekorfirmaer har mange logoer liggende, eller henter dem selv fra Brandsoftheworld)
                        Bra tips! Har kontaktat en reklamfirma som kan stansa ur bokstäver ur folie, dom tar ca 100:- för detta. Ska skicka iväg logotypen till dom och se om dom kan fixa det hela.
                        Fiat Coupé 20v turbo -98

                        Comment


                        • #13
                          Be dem göra 10st...?
                          Argenta 120ie -85
                          Alfa 75 3.0V6 -90
                          BMW Z4M Coupe -06
                          BMW 118dM -10
                          Coupe 20VT -98 RIP
                          125 Special -72 RIP

                          Comment


                          • #14
                            Skal du ha noen på Puntoen? ;D

                            On topic: å bestille flere i en sleng er lurt. Merkostnadene blir små, men stykkprisen blir laaav. Den bør ihvertfall bli det, den eneste merkostaden for firmaet er folien... Jobben med å åpne logoen, skalere den, sende den til plott, montere folie i plotteren osv. blir nøyaktig den samme.

                            Si du kan plukke av folien selv (dvs. pille bort de delene av folien du IKKE trenger), så blir det kanskje ennå litt billigere
                            Coupé Fiat 20V Turbo Plus | Fiat Punto 75SX | Citroën CX 25 TRI | X: Lancia Delta HF Integrale 16V

                            Comment


                            • #15
                              Ska lacka om mina ok, de är inte så vackra. Har nya vita stickers men jag misstänker att de inte tål värme så bra.
                              Argenta 120ie -85
                              Alfa 75 3.0V6 -90
                              BMW Z4M Coupe -06
                              BMW 118dM -10
                              Coupe 20VT -98 RIP
                              125 Special -72 RIP

                              Comment

                              Working...
                              X