Announcement

Collapse
No announcement yet.

Däck - blev jag blåst?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Däck - blev jag blåst?

    Fick punka uppe i obygden strax ovanför hudiksvall. Pratade med en lokal gubbe på OK/Q8 som sålde mig två stycken 205/50 R16 med texten "sempiro" för 1600kr/ styck....

    Detta skulle vara det finaste däckmärke som går att få tag i och jag kan tyvärr inte hitta någon information om däcken...bara att jag själv helst hade valt några billigare däck.

    Jag undrar om någon vet något om de däck hag fick på bilen? Är det värsta lyxdäcken eller är det billiga däck som såldes snordyrt?

  • #2
    Du vart blåst om du betalade 1600:-/st
    D är ett lågpris märke som ska ligga långt under 1000:- lappen/st
    För 1600:- kan du ju få michelin och ändå få pengar över.
    Så sorry...jag anser att du vart blåst som f-n.

    Comment


    • #3
      det ante mig, så nu skall jag ta upp det med OK/Q8.

      Har du någon länk till däcken? Jag vill kunna påvisa att mannen som sålde däcken inte kunde något om detta.

      Han sa först 1600 totalt för jobbet, jag sa okej han lade om däcken å fimpade mina gamla sen sa han 1600 kr styck.

      Han ansåg att däckonline säljer enbart skitdäck och att bara regummerade däck kostar under 800 kr styck, och han handlar inte med lågrpisdäck så detta är de finaste som går att få.

      Jag tänker vända mig till kundstjänsten på OK/Q8 och bråka lite. Några pengar får jag nog aldrig tillbaka, men han skall inte sälja ett enda däck till...

      Men jag behöver i alla fall lite information kring däcket jag köpt, vart man köper det osv.

      Comment


      • #4
        Gå in på dackonline.se och kika lite.
        Tex finns Pirelli P6000 för 1150:- inkl. frakt.
        Givetvis tillkommer monteringskostnad.
        Men det ger ändå en vink om vad den dimensionen på däck du har ska kosta.
        P6000 är originaldäck på Coupén. Alltså riktiga grejer.

        Du kanske menar att ditt däck är ett "Semperit".
        Isåfall finns det också på däckonline. 1013:- styck.
        Ett däck från Continental, alltså "riktiga" däck det också.

        Att däckonline skulle sälja skitdäck är givetvis lögn. Vi är många här på forumet som köpt däck därifrån. Dom har alla prisklasser. Från hyperbilliga däck till värstingdäck. Inga konstigheter, istället ett fantastiskt utbud.
        Coupé 20VT LE -99 Svart
        Camaro V8 1LE -14 Röd
        Huracan V10 610-4 -14 Grå
        Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

        Comment


        • #5
          Originally posted by alx
          Att däckonline skulle sälja skitdäck är givetvis lögn. Vi är många här på forumet som köpt däck därifrån. Dom har alla prisklasser. Från hyperbilliga däck till värstingdäck. Inga konstigheter, istället ett fantastiskt utbud.
          Och att många härifrån köper från däckonline är ju givetvis ett bevis på att det inte är skitdäck. Skojjar bara...

          Har hört någon som sagt att de tar in ex.vis GoodYear EagleF1 från Taiwan/asiatiskt värmeland som är billiga och inte alls lika bra som Tyska/nordiska. Låter som något som luktar illa, men kan däcktillverkare ha samma däck för olika marknader på det viset?
          Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

          Comment


          • #6
            menar du champiro? Det är i varej fall lågprisdäck för 700 styck.
            Fiat Punto GT - Turbo for fun

            Comment


            • #7
              Originally posted by SteQve2
              Han ansåg att däckonline säljer enbart skitdäck och att bara regummerade däck kostar under 800 kr styck, och han handlar inte med lågrpisdäck så detta är de finaste som går att få.

              ja så säger alla dåliga däckhandlare som inte kan argumentera på något bra sätt...
              Vart tog min nacken vägen!?

              Comment


              • #8
                http://www.okq8.se/privat/pastationen/dack

                är det semperit du har fått?
                DIRECTION-SPORT
                Hastighetskod: W Dim: 205/50-16 Belastning: 87
                Pris: 1 515,00 kr
                Alla priser är exkl. montering

                Semperit tillverkas av continental.

                Måste vara ett av deras budget däck.

                http://www.conti-online.com/generato.../marke_en.html
                Fiat Coupe 20VT Plus -99
                "Trying is the first step towards failure"

                Homer S

                Comment


                • #9
                  Originally posted by novisen
                  Och att många härifrån köper från däckonline är ju givetvis ett bevis på att det inte är skitdäck. Skojjar bara...

                  Har hört någon som sagt att de tar in ex.vis GoodYear EagleF1 från Taiwan/asiatiskt värmeland som är billiga och inte alls lika bra som Tyska/nordiska. Låter som något som luktar illa, men kan däcktillverkare ha samma däck för olika marknader på det viset?
                  Finns sanning bakom det, men frågan är hur mycket kvaliten kan skilja när båda däcken tillverkas med samma speficikationer och krav? Kan bidra till däckonlines låga priser men det har, skulle jag tro, mer med att göra att de köper in jävligt stora mängder (de finns i hela europa) och får därav bra rabatter.
                  Fiat Coupe 20VT Plus -99
                  "Trying is the first step towards failure"

                  Homer S

                  Comment


                  • #10
                    Semperit är faktiskt bra och billiga köper mina 17 tum för 900 st
                    Men att betala 1600 kr st måste nästan kallas för lurendrej.

                    Comment


                    • #11
                      OK/Q8 tar 1600 på sin hemsida....vart finner jag dem billigare?

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by alx
                        Du kanske menar att ditt däck är ett "Semperit".
                        Isåfall finns det också på däckonline. 1013:- styck.
                        Men det sa jag ju alltså: http://www.dackonline.se/dack.html
                        Coupé 20VT LE -99 Svart
                        Camaro V8 1LE -14 Röd
                        Huracan V10 610-4 -14 Grå
                        Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

                        Comment

                        Working...
                        X