Announcement

Collapse
No announcement yet.

Behöver hjälp ang reservdel :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Behöver hjälp ang reservdel :)

    Tjena! Jag är nybörjare (försöker lära mig) på allt som har med bilmek att göra och hoppas därför att någon här kan hjälpa
    Igår ville en polare titta under huven på min 16vt och när han var nöjd skulle han själv stänga huven. Big mistake! Han pressade så hårt att högra dämparen me spärren böjdes på mitten och plastet där man trycker för att lossa spärren spräcktes. Det gick att böja rätt den igen, men den spärrar inte och säger klick som innan :P Jag har letat efter reservdelar i Coupe info-tråden, men inte hittat något. Undrar nu om det finns någon här som vet enklaste sättet att få tag på en ny. Det finns säkert många dämpare som passar, men är det en Fiat orginaldel hade det varit skönt att få tag på en ny sådan. Jag är tacksam för all hjälp jag kan få!

    Här är även en bild så att ni ser exakt vad jag menar:



    Mvh Benne
    14+

  • #2
    Orginal dämpare är dyra men som tur är har Biltema de och flera har provat dessa och var nöjda. Finns en tråd --> http://sfk.ibk.se/forum/showthread.p...4mpare+biltema

    Lycka till
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #3
      Originally posted by 84jr0
      Orginal dämpare är dyra men som tur är har Biltema de och flera har provat dessa och var nöjda. Finns en tråd --> http://sfk.ibk.se/forum/showthread.p...4mpare+biltema

      Lycka till
      Tack, de verkar ju super. Priset ska man inte klaga på heller Hittar jag ingen orginaldämpare blir det nog en sådan.
      14+

      Comment


      • #4
        Original reservdel till fiat köper man väl lämpligen hos en fiatåterförsäljare

        Comment


        • #5
          68-217 på Biltema.
          De passar bättre i fjädertryck, man behöver inte ta i för kung o fosterland när man ska stänga och inget riskerar gå sönder/böjas. Enda nackdelen är att de är någon cm kortare.

          "Original" finns även hos Mekonomen men är dyra.
          Last edited by per; 3 September 2007, 08:03.
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • #6
            Originally posted by per
            68-217 på Biltema.
            De passar bättre i fjädertryck, man behöver inte ta i för kung o fosterland när man ska stänga och inget riskerar gå sönder/böjas. Enda nackdelen är att de är någon cm kortare.

            "Original" finns även hos Mekonomen men är dyra.
            Okej, tack för hjälpen. Mekonomen är iaf billigare än om man beställer genom en Fiat-återförsäljare så det blir nog en sådan. Det är ju inte jag som betalar ändå
            14+

            Comment

            Working...
            X