Announcement

Collapse
No announcement yet.

...hur bra är egentligen detta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ...hur bra är egentligen detta?

    ... har sedan en tid dragits med läckande värmepaket...!
    Det är inte nån stor läcka skulle jag tro eftersom att det rinner väldigt lite. Klart måste man väl fixa detta nån gång. Men nu till frågan.

    Jag var på MICRO och förklarade problemet. Killen sålde då på mig en burk (se bild) som han sa skulle kunna fixa mitt probem med läckaget. Förklarade då min oro för att systemet kanske skulle täppas igen men han menade på att burken innehöll flytande och inte grus-aktig variant. Inget att oroa sig för menade han.

    Ska jag verkligen hälla i detta? Vågar/bör jag? Vad säger ni? Nån som testat?

    Glad för svar!
    Attached Files
    /Giallo Ginestra

  • #3
    Re: OT

    Originally posted by Freddan72
    Snygg bil
    Tack! Hon blev bara tvungen att vara me! Införskaffades från Ebay för ett par dagar sedan
    /Giallo Ginestra

    Comment


    • #4
      På en sån liten bil lär det sätta igen direkt.













      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #5
        ...

        ...he he, ja ja! MEN vad tycker ni? Stämmer det som killen sa på MICRO? Kommer inte även denna variant att kunna täppa till så att det blir stop i systemet?
        /Giallo Ginestra

        Comment


        • #6
          Står ju Professional Formula, måste vara bättre än Amature Formula :P

          Seriöst dock jag vet inte, man hör alltid olika saker, hade faktiskt varit bra om någon hade någon erfarenhet av det, lite intreserad själv.
          Fiat Coupe 20VT Plus -99
          "Trying is the first step towards failure"

          Homer S

          Comment


          • #7
            wynns och Redline e riktigt bra grejjer Rekomenderar starkt wynns grejjor för dom funkar till och med!
            www.garaget.org/Lx3me

            Comment


            • #8
              Min högst personliga och oerfarenhetsmässiga inställning är att JA, använd på en Volvo 240 eller annan liknande bil som man är nöjd klarar besiktningen och kan köra ytterligare ett år. På en kär ägodel som en Coupe? Pffff.... Fixa problemet, den där sörjan tror jag bara är en tillfällig lösning, har det börjat läcka är väl delen lite sunkig och börjar läcka på nästa ställe snart och tillslut kan inte undermedlet täta. Så då får du byta den trasiga delen ändå plus att du då har klägg i hela motorn och alla fina trånga vattenkanaler m.m. Fast det är ju bara hur jag ser på det, vet egentligen inte något om medlet eller hur det funkar Men jag skulle ändå aldrig hälla ner det i en sportbil (hmm... hur bra funkar det med en vattenkyld turbo föresten? Är det avsett att klara även så glödheta saker?)
              Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

              Comment


              • #9
                skulle valt att hitta läckan först och sen hellre slipa och laga med kemisk metall än detta.. lite mer pyssel med att tömma systemet men det kan det vara värt!
                Turbo é livet

                Torx måste vara djävulens påfund...

                Comment


                • #10
                  ...

                  ...känner mig "smått" osäker nu....
                  /Giallo Ginestra

                  Comment


                  • #11
                    Laga alltså läckan hellre, är väl kontentan då!
                    Argenta 120ie -85
                    Alfa 75 3.0V6 -90
                    BMW Z4M Coupe -06
                    BMW 118dM -10
                    Coupe 20VT -98 RIP
                    125 Special -72 RIP

                    Comment


                    • #12
                      ...

                      ...får nog bli så....!
                      /Giallo Ginestra

                      Comment

                      Working...
                      X