Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gt28r

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Gt28r

    Tittade lite på fccuk b.l.a på
    http://www.fccuk.org/forum/ubbthread...e=1#Post226019

    Sen

    http://www.fccuk.org/forum/ubbthread...909#Post371909

    Räknar jag rätt så hamnar det på ca 10kkr, undrar om man inte hade kunnat ordna ett liknande pris här hemma i sverige.

    Kollade lite på

    www.airtune.se , de verkar ha de flesta tillbehören till GT28R som behövs för att få den pasas till Coupen.

    Fattas lite packningar och nipplar. Ska höra med dem om de kan ordna fram alla tillbehören och fixa något paketpris. Antar att min fråga är, är det någon annan som kan tänka sig vara intreserad, givetvis beror det på pris men jag ska maila dem vad det är för prylar vi behöver och vad slutsumman skulle hamna på.

    Öppen för förslag om det finns några andra potentiella leverantörer i sverige som kan ordna detta?
    Attached Files
    Fiat Coupe 20VT Plus -99
    "Trying is the first step towards failure"

    Homer S

  • #2
    Har skickat mail till airtune nu med alla tillbehör, använde atpturbo som referens :P Bad dem att slänga ihop ett paketpris på 1 st och lät frågan vara öppen om vi skulle bli fler.
    Fiat Coupe 20VT Plus -99
    "Trying is the first step towards failure"

    Homer S

    Comment


    • #3
      Fick svar nu, kan någon rätta mig om jag har fel, men det är inte mycket dyrare att köpa här hemma än direkt från USA via gruppköpet? ca 10kkr med moms + tull hit från usa, här hamnar vi på ca 11kkr.

      Kopia på mailet nedan

      "Hej igen.

      Jag kan inte svara på om det är precis detta du behöver eller ej och att det passar bra mot
      grenrör/turbo etc men om vi utgår från det så har vi enligt följande:

      1. Ej lager. Pris 9600kr
      2. Lager. Pris 90kr
      3. Troligen lager. Pris 25kr
      4. Troligen lager. Pris 25kr
      5. Ej lager. Pris 195kr (rak finns i lager)
      6. Lager. Pris 160kr
      7. Lager. 2.5" Pris 385kr. 3" Pris 495kr
      8. Lager. 385kr
      9. Lager. Extra för byte av wastegateklockan till annan model 250kr
      10. Lager. Wastegate fäste. 145kr

      Har som du ser inte turbon i lager men skall lägga en order på ett par aggregat ikväll så om
      du har bråttom så kan jag beställa hem det jag inte har omedelbart. Samtliga priser ink moms
      + frakt. Tror inte att jag kan göra så mycket till på det. Kanske någon hundring när jag har
      korrekta inköpspriset vid beställning.

      Mvh Stefan
      Airtune"

      Siffrorna 1-10 är samma produkter som finns listade på fccuk i en av länkarna jag har med i första inlägget.

      Ingen som är sugen, kom igen vill inte själv

      Last edited by Alan80; 11 September 2007, 07:40.
      Fiat Coupe 20VT Plus -99
      "Trying is the first step towards failure"

      Homer S

      Comment


      • #4
        Hur går det med planerna Alan

        Såg på fccuk att den kostar $1094.65 (7385,60 SEK), på det priset tillkommer sen tull o moms.
        ATP kan sätta värdet till $300 och då blir moms o tull kostnaden betydligt lägre. Fast försäkringen gäller ju då för $300, så man får helt enkelt gambla lite om man vill få det billigare.
        Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
        Min projekttråd - 19T
        Min Youtube kanal
        >>>HK listan - missa inte den!!<<<
        Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

        Comment


        • #5
          Japp såg det med, frakten är inkluderat i det priset? Jag räknade fel och räknade momsen på den riktiga summan :P Sen om jag inte har fel så är tullen endast ca 3.5%. Tror det får bli från USA, grejjen är att jag inte får svar från blueflame 5 stud DP tråden, vill ha den biten klar först innan det blir turbo. Sen har jag en bekant som behöver turbo till Alfa GTV ska kolla om han kan tänka sig något från ATP också.
          Last edited by Alan80; 20 September 2007, 06:23.
          Fiat Coupe 20VT Plus -99
          "Trying is the first step towards failure"

          Homer S

          Comment


          • #6
            Originally posted by Alan80
            Japp såg det med, frakten är inkluderat i det priset? Jag räknade fel och räknade momsen på den riktiga summan Sen om jag inte har fel så är tullen endast ca 3.5%. Tror det får bli från USA, grejjen är att jag inte får svar från blueflame 5 stud DP tråden, vill ha den biten klar först innan det blir turbo. Sen har jag en bekant som behöver turbo till Alfa GTV ska kolla om han kan tänka sig något från ATP också.
            Jepp frakt är inkluderad.
            Om du inte får svar via FCCUK så kan du prata direkt med Blueflame. Skicka ett mail till NigeBlueflame@aol.com
            Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
            Min projekttråd - 19T
            Min Youtube kanal
            >>>HK listan - missa inte den!!<<<
            Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

            Comment

            Working...
            X