Announcement

Collapse
No announcement yet.

Undrar om dessa coilovers kan va nåt?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Undrar om dessa coilovers kan va nåt?

    De här finns tydligen till våra bilar http://www.raidopower.se/Shop/Index....sportcoilovers

    Jag googlade lite på dom för att se om jag kunde hitta någon som använder dom men hittade bara massa reklam (vilket man kanske kan tro att jag gör nu ) Jag tyckte det verkade vara ett hyggligt pris och det är ju soft att kunna ställa hårdheten.

    Om nån har en uppfattning om det här är något att ha för att få lite skönare känsla i bilen så kom gärna med er åsikt. Själv har jag inte så stor på koll på den här biten men jag vet att det finns en del på det här forumet som är ganska insatta.

  • #2
    7500kr... inte illa men vem vågar pröva först :P
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #3
      Har dom på min BMW, funkar klockrent!

      Har inte köpt till Fiaten ännu, men skall göra det så fort jag får lönen.

      Det är ganska hårda, vilket jag iofs önskade då BMW`n piskas en hel del på bana. Och i lägsta läget så blir looken "helt rätt" på bilen :-)

      Det är samma tillverkare som t.ex D2 med flera, dvs grejjerna har blivit testade i ett antal år. Tror att de är inne på generation 3 eller 4 nu med sina dämpare och bromsar = uttestat och barnsjukdommarna är borta...

      Sökte själv en massa innan jag slog till, Ksport/D2 används utav flera racingteam världen överm står mer om det på deras hemsidor (bilder/länkar etc)...

      Finns säkert bättre grejjer, men för mig som använder bilarna dagligen samt kör bankörning när det erbjuds så fungerar de klockrent, dessutom förhållandevis billiga i inköp, tycker jag iaf...

      Comment


      • #4
        Låter ju som att du är väldigt nöjd iallafall. När jag googlade såg jag att de har som någon slags taktik att göra reklam för sina grejer på olika forum men du är nog den enda jag sett hittills som verkligen använder grejerna... Med endast ett enda inlägg och att du reggade dig idag så skulle man ju om man var konspiratoriskt lagd kanske börja fundera lite...

        Det fanns visst lite olika setups att välja på med olika hårdhet på fjädrarna, vilken valde du?
        Last edited by Linus; 23 September 2007, 21:11.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Linus
          Låter ju som att du är väldigt nöjd iallafall. När jag googlade såg jag att de har som någon slags taktik att göra reklam för sina grejer på olika forum men du är nog den enda jag sett hittills som verkligen använder grejerna... Med endast ett enda inlägg och att du reggade dig idag så skulle man ju om man var konspiratoriskt lagd kanske börja fundera lite...

          Det fanns visst lite olika setups att välja på med olika hårdhet på fjädrarna, vilken valde du?
          På BMW´n har jag 9,0/7,0 (om jag minns rätt), antar att det är standard, jag bad iaf inte om något speciell "hårdhet" eller vad man skall säga.
          Jag köpte mina från tyskland i maj...
          Fast enligt priserna som nämns ovan så blir det väl troligtvis från sverige nästa gång (skiljer iofs bara någon 500-ing billigare mot vad de kostade i tyskland, frakten är väl ungefär densamma)...

          På Fiaten skall jag se om det går att få lite mjukare, så att det inte blir så hårt (sambon som kör den mest).

          En snabb googling för lite info http://www.ksportusa.com/ och http://www.ksport.co.uk

          Och Linus, ja jag har läst mig till det mesta, bl.a på andra forum, hehe. Mne konspiratorisk vette tusan om man blir för det...

          Comment

          Working...
          X