Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gps

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Gps

    HAr precis köpt mig en liten GPS, har slängt upp den som man brukar med en sugpropp på fönsterrutan. Problemet är bara om man vill ha ciggtändar-kabeln ansluten så ser jag inte ett fiffigt och snyggt sätt att "montera" denna, utan att de hänger över mittkonsollen.

    Någon annan med GPS, kanske i coupén, som har ett förslag eller ett eget exempel på smart montering?
    Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
    Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

    Mvh
    Joksi

    ¤ Garaget.org

    ¤ Joksi.net

  • #2
    Man kan koppla en extra cigganslutning bakom panelen och dra upp sladden till sugproppen bakom panelen.

    Den beror det på var du vill ha den, mitt på rutan eller i vänstra hörnet.
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #3
      Originally posted by 84jr0
      Man kan koppla en extra cigganslutning bakom panelen och dra upp sladden till sugproppen bakom panelen.

      Den beror det på var du vill ha den, mitt på rutan eller i vänstra hörnet.
      Har en annan idé.
      Om din GPS har en standard anslutning till 12v så kan du dra en kabel upp som 84 säger men istället för ett cigguttag som oftast är ganska klumpiga så sätter du en sån här.
      http://www.kjell.com/content/templat...00000,84500000
      Och sen lödar du ihop en kabel med två hanar, en som passar i GPS'en och en som passar i denna. Kostar typ en hundring totalt men kräver lite pill...
      Äger just nu...
      Coupé 20VT LE -99
      Mustang HT -70
      Saab 9-5 2.3t -03

      Coupé renovering -07

      Comment


      • #4
        Båda varianterna är ju tänkbara... skulle man dra upp strömsladden genom något av luftutblåsen vid vindrutan då eller?

        Spelar nog ingen roll, har den nu precis till höger om instrumenteringen på rutan, skulle kunna ha den till vänster, eller helt enkelt använda cigguttaget som finns men dra sladden längs sidan och bakom panelen så att säga.

        Strömuttaget på GPSen är ett sånt där mini-USB och andra änden till cigguttaget.
        Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
        Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

        Mvh
        Joksi

        ¤ Garaget.org

        ¤ Joksi.net

        Comment


        • #5
          Originally posted by Joksi
          Båda varianterna är ju tänkbara... skulle man dra upp strömsladden genom något av luftutblåsen vid vindrutan då eller?

          Spelar nog ingen roll, har den nu precis till höger om instrumenteringen på rutan, skulle kunna ha den till vänster, eller helt enkelt använda cigguttaget som finns men dra sladden längs sidan och bakom panelen så att säga.

          Strömuttaget på GPSen är ett sånt där mini-USB och andra änden till cigguttaget.
          OK mini USB, då skall du inte löda egen kabel.
          Det sitter garanterat en trafo och lite skyddskretsar i ciggpluggen då USB använder 5volt...
          Äger just nu...
          Coupé 20VT LE -99
          Mustang HT -70
          Saab 9-5 2.3t -03

          Coupé renovering -07

          Comment


          • #6
            Till min Garmin använder jag en produkt som finns på sidan http://www.adteknik.se/swedish/prislista.htm och som har artikelnummer 51. Funkar jättebra! Långa sladdar, enkel anslutning och blir knappt ljummen ens när batteriet i GPS:en är urdraget.
            När jag tar in GPS:en för natten drar den här omvandlaren bara några få mA så jag har inte ens kopplat den via strömbrytare.
            EKKEPEKKE

            Marea W 1,6 -00
            Panda 4x4 -88 -såld
            Aprilia ETV-1000 -01

            Comment

            Working...
            X