If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Det är jäkligt synd att de inte tillverkar för 16vt. Jag har för mig att det är likadant avgassystem efter katten för 20vt och 16vt men är det nån som vet hur mycket som skiljer före katten, förutom flänsen mot turbon?
Originally posted by viksson Eller så väntar du någon månad och köper en TIG-svetsad DP från mig i 3" eller 3.5" syrafast rostfritt.
Sk rostfritt brukar vara SS1808 stål, rostar långsamt. Sk syrafast rostfritt är SS2343 stål, rostar mkt långsamt och används bl a i marin miljö, typ segelbåtar på västkusten.
il giallino
Coupé 20V 1998 saknad efter trogen tjänst
Originally posted by Mikael W Sk rostfritt brukar vara SS1808 stål, rostar långsamt. Sk syrafast rostfritt är SS2343 stål, rostar mkt långsamt och används bl a i marin miljö, typ segelbåtar på västkusten.
Precis.
Seriöst avgassystem bör byggas i syrafast. Lever ju inte i den trevligaste miljön direkt varken på insidan eller utsidan.
Click here to visit Raceitaly
______________
Fiat Coupe 20VT Plus -99
Alfa Romeo 156 SW 2.0TS -01 SP3
Chrysler Grand Voyager 3,3l V6
Acura Legend 3,2l V6 -91
SAAB 9000 CSE 2,3T steg2 -98 --SÅLD
"Tappar man ett verktyg kommer det alltid att landa i en balja med spillolja, även om den står flera meter bort."
Murphy´s law.
Click here to visit Raceitaly
______________
Fiat Coupe 20VT Plus -99
Alfa Romeo 156 SW 2.0TS -01 SP3
Chrysler Grand Voyager 3,3l V6
Acura Legend 3,2l V6 -91
SAAB 9000 CSE 2,3T steg2 -98 --SÅLD
"Tappar man ett verktyg kommer det alltid att landa i en balja med spillolja, även om den står flera meter bort."
Murphy´s law.
Originally posted by Alan80 2.5" sa A Alt avgas till mig, kan lika gärna byta hela systemet då....massa pengar igen
Känns väl lite onödigt tycker iaf jag. Jätterör gör bara nytta i början. Så det du har efter katten räcker långt upp i hk-himlen!
3" är bara tungt, tar plats och brölar.
2.5" är redan 56% större än 2" original. Sen gör ju även fullflödesdämpare sitt...
Originally posted by alx Den som har gett sig in i leken får leken tåla...
GT28R, EBC, 3", FMIC...
Det tar aldrig slut. Du har börjat förstå det nu va...
Skojjar du.. FMIC, EBC, Walboro 255, på väg
GT28R beställes i slutet på månaden samtidigt som bilen ska in på buckel uttryckningar och lite lackfix, och nu downpipe/avgas...
sen att måste det ju mappas också...ingen aning vad det går på, måste leta upp något bra ställe i skåne.
Originally posted by per Känns väl lite onödigt tycker iaf jag. Jätterör gör bara nytta i början. Så det du har efter katten räcker långt upp i hk-himlen!
3" är bara tungt, tar plats och brölar.
ja jag håller med men hatar att inte veta vad som sitter där till 100%. Köper jag nytt så vet jag vad jag har att göra med iaf. Han på A-Alt kunde inte säga till 100% vad det var de hade satt dit, ingen aning om vad det är för typ av dämpare de har satt på heller...
Originally posted by Alan80 Han på A-Alt kunde inte säga till 100% vad det var de hade satt dit, ingen aning om vad det är för typ av dämpare de har satt på heller...
Det är du med dragkroken va?
Systemet är i princip likadant som mitt, kanske att dämparna är färre/mindre. Men A-Alt's/Raka Rör's dämpare anses väl som bland de absolut bästa, mao. de säckar inte ihop (som t.ex. Simons är mkt bra på..).
Comment