Announcement

Collapse
No announcement yet.

Batteri?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Batteri?

    Har varit på väg att köpa nytt batteri, men tänkte höra med er först. Det är inte aktuellt med någon flytt av det men något lättare kanske inte skulle vara så dumt.
    Nissan 350Z -04 (Sommar bil) Inte på!
    Coupé 20VT -99 LE Nr:1501 (Tillbaka som aldrig förr!) Äntligen PÅ verkstad! Till salu.
    Polo -96 (Vinterbil) Inte på! Ska besiktas.
    Folka Vento VR6 -93 såld!
    Capri 3.0 T -73 Saknad sedan länge!!

  • #2
    Hade hellre sattit det där bak för att få mer vikt där.
    det är ju uppenbart hur lätt baken är på coupen.
    Tror inte du tjänar så mkt om du tar en lättviktare där fram, ha den hellre där bak.
    Kolla med per.

    Comment


    • #3
      Originally posted by Ary
      Hade hellre sattit det där bak för att få mer vikt där.
      det är ju uppenbart hur lätt baken är på coupen.
      Tror inte du tjänar så mkt om du tar en lättviktare där fram, ha den hellre där bak.
      Kolla med per.
      Kan se att det är stor idé men (suck) det är mycke jobb.
      Nissan 350Z -04 (Sommar bil) Inte på!
      Coupé 20VT -99 LE Nr:1501 (Tillbaka som aldrig förr!) Äntligen PÅ verkstad! Till salu.
      Polo -96 (Vinterbil) Inte på! Ska besiktas.
      Folka Vento VR6 -93 såld!
      Capri 3.0 T -73 Saknad sedan länge!!

      Comment


      • #4
        Det betvivlar jag faktiskt inte, men se det goda istället.
        Du minimerar riskerna att få bakvagnssläpp som tyvärr drabbat både Aloha och 84jro.
        Tror faktiskt att det är värt mödan

        Comment


        • #5
          Originally posted by Ary
          Det betvivlar jag faktiskt inte, men se det goda istället.
          Du minimerar riskerna att få bakvagnssläpp som tyvärr drabbat både Aloha och 84jro.
          Tror faktiskt att det är värt mödan
          Det tvivlar jag inte på! Är det något du har eller funderar på?
          Nissan 350Z -04 (Sommar bil) Inte på!
          Coupé 20VT -99 LE Nr:1501 (Tillbaka som aldrig förr!) Äntligen PÅ verkstad! Till salu.
          Polo -96 (Vinterbil) Inte på! Ska besiktas.
          Folka Vento VR6 -93 såld!
          Capri 3.0 T -73 Saknad sedan länge!!

          Comment


          • #6
            Har en massa planer faktiskt men iomed att jag numera bor utomlands så är det nu man får ta vara på vintern.
            Har haft bilen i snart ett år så man har ju hunnit få lite ideer om vad som kan förbättras.

            Just batteri flytt är något som slagit mig ett antal ggr men jag försöker fundera ut hur jag kan behålla reservdäcket och ändå ha batteriet där bak.

            Lösningen skulle kunna vara att göra som med E-klass Mercorna, de har batterierna under baksätet(om det går på Coupen vet jag ej).

            Comment


            • #7
              Originally posted by Ary
              Lösningen skulle kunna vara att göra som med E-klass Mercorna, de har batterierna under baksätet(om det går på Coupen vet jag ej).
              Tror jag blir knepigt. Men du kan skaffa ett mindre/smalare batteri och sätta i någon utav bakskärmarna. Innanför baklysena, där finns det lite plats.

              Panda 169

              Comment


              • #8
                Originally posted by Jim
                Tror jag blir knepigt. Men du kan skaffa ett mindre/smalare batteri och sätta i någon utav bakskärmarna. Innanför baklysena, där finns det lite plats.
                Ja, jag ska klura på det när jag kommer hem så får vi se vad det blir.

                Comment


                • #9
                  Köp isf ett GELBATTERI.
                  Ett gelbatteri läcker inget, kan monteras i olika vinklar och ger inga gaser.
                  Tyvärr kostar de från drygt 2000kr (Mekonomen iaf)...

                  Tror det var nån i UK som köpte ett litet gelbatteri och satte det på höjden bakom hö bakljus. Det finns en poäng i att ha batteriet så lågt som möjligt oxå, men om det är litet så..

                  Läs även i min projekttråd om batteriflytt.
                  Argenta 120ie -85
                  Alfa 75 3.0V6 -90
                  BMW Z4M Coupe -06
                  BMW 118dM -10
                  Coupe 20VT -98 RIP
                  125 Special -72 RIP

                  Comment


                  • #10
                    Batterigrossisten i Lidingö säljer Odyssey. Jag har för mig att ett Odyssey PC680MJ är helt okej till Coupén. Ring o kolla!

                    www.batterigrossisten.com
                    Attached Files
                    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                    Min projekttråd - 19T
                    Min Youtube kanal
                    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                    Comment


                    • #11
                      Batteri?

                      Hittade batteriet du pratar om Freddan. Det väger 7 kilo!! Kan det stämma? Vad kostar det då tro? Får nog slå en signal. Hittade även detta: http://www.brl.se/default.aspx?mc=636&p=4603 BRL av alla ställen!
                      Nissan 350Z -04 (Sommar bil) Inte på!
                      Coupé 20VT -99 LE Nr:1501 (Tillbaka som aldrig förr!) Äntligen PÅ verkstad! Till salu.
                      Polo -96 (Vinterbil) Inte på! Ska besiktas.
                      Folka Vento VR6 -93 såld!
                      Capri 3.0 T -73 Saknad sedan länge!!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Batteri?

                        Originally posted by Erajack
                        Hittade batteriet du pratar om Freddan. Det väger 7 kilo!! Kan det stämma? Vad kostar det då tro? Får nog slå en signal. Hittade även detta: http://www.brl.se/default.aspx?mc=636&p=4603 BRL av alla ställen!
                        Men det där väger ju som en hel Coupe det bateriet...
                        Har Odyssey på min Porsche helt underbart rejs bateri som väger inget!
                        /JImmy Särås
                        mvh Jimmy Särås

                        0736-996 993

                        Comment


                        • #13
                          Re: Re: Batteri?

                          Originally posted by Särås
                          Men det där väger ju som en hel Coupe det bateriet...
                          Har Odyssey på min Porsche helt underbart rejs bateri som väger inget!
                          /JImmy Särås
                          Det jag var rädd för! Vad skulle ett Odyssey till coupén gå lös på då tro?
                          Nissan 350Z -04 (Sommar bil) Inte på!
                          Coupé 20VT -99 LE Nr:1501 (Tillbaka som aldrig förr!) Äntligen PÅ verkstad! Till salu.
                          Polo -96 (Vinterbil) Inte på! Ska besiktas.
                          Folka Vento VR6 -93 såld!
                          Capri 3.0 T -73 Saknad sedan länge!!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Re: Re: Batteri?

                            Originally posted by Erajack
                            Det jag var rädd för! Vad skulle ett Odyssey till coupén gå lös på då tro?
                            Vi pratar runt dom 2,000:- till 2,500:- som andra vart inne på, dock så ska jag varna för att det är rejs grejer och jätte litet och lätt bateri med få bateri timmar, så slarvar man med lyset på eller sterteo osv så kan bateriet vara dött på nån timme!
                            'Så jag kommer montera det i Alfan dock med en strömbrytare så jag kan slå av eller på det från förarplatsen då jag ändå flyttar tillbaka det, lite som en extra stöldskyds grej kanske, och klockan i en sportbil bryr man sig inte om så...
                            Dock så kan ju ett mappat sprut ta ett tag att lära om sig allt när den vart död...
                            Kommer inte ihåg om det var så på 2,0 16V Turbo motorn eller 2,0 20V Turbo motorn...
                            Men på Audi och Porsche är det så att det är känsligt att stänga av bateriet från databoxen då bilen måste lära om sig allt igen typ, tar alltså 15-50 mil innan bnilen går på max efekt igen...
                            Men som sagt vet man att bilen inte drar tjuvström och man sköter sig finns det bara ett val!

                            Dock kan du glöma versting stereo oxå då...
                            mvh Jimmy "utan stereo i alla bilar" Särås

                            P.S Menar alltså väre än en bandare och 4 högtalare...
                            mvh Jimmy Särås

                            0736-996 993

                            Comment


                            • #15
                              He he! Nja, utan bilstereo kan jag nog inte vara.
                              Har inte hört någon sagt att det är känsligt för datan dock.
                              Men kanske inte är något för en annan som gillar att poppa.
                              Nissan 350Z -04 (Sommar bil) Inte på!
                              Coupé 20VT -99 LE Nr:1501 (Tillbaka som aldrig förr!) Äntligen PÅ verkstad! Till salu.
                              Polo -96 (Vinterbil) Inte på! Ska besiktas.
                              Folka Vento VR6 -93 såld!
                              Capri 3.0 T -73 Saknad sedan länge!!

                              Comment

                              Working...
                              X