Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ja vad säger man Autoalfa!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Har i eftermiddag hämtat bilen efter kamremsbyte gjort i Jönköping. 7500 kr gick festen på. Rimligt?
    Bad att få behålla alla delarna som de bytt, och allt ser verkligen nästan nytt ut! Känns som det hade funkat 5 år till utan problem. Men det är skönt att det är gjort så man slipper oroa sig.
    Han som gjorde jobbet sa också att "det var helt onödigt att byta vattenpump". Tycker kanske att de borde ringt och sagt det då eller? Men nu är det gjort. Skönt!
    Fiat Coupe 20vt sjukt gul!

    Comment


    • #32
      Originally posted by Pettan
      Har i eftermiddag hämtat bilen efter kamremsbyte gjort i Jönköping. 7500 kr gick festen på. Rimligt?
      Bad att få behålla alla delarna som de bytt, och allt ser verkligen nästan nytt ut! Känns som det hade funkat 5 år till utan problem. Men det är skönt att det är gjort så man slipper oroa sig.
      Han som gjorde jobbet sa också att "det var helt onödigt att byta vattenpump". Tycker kanske att de borde ringt och sagt det då eller? Men nu är det gjort. Skönt!
      Det lät väl rätt överkomligt, vad var det för verkstad? Nog snart dags på vår också pga åldersskäl.
      Lutar väl åt Autoalfa när det är dags, det är inte särskilt långt till Göteborg härifrån men Jönköping är ännu närmre.

      Såg en gul Coupé stå parkerad utanför nån restaurang i Jönköping när jag var där och gjorde lite jobb på Husqvarna förra hösten, var det din?
      Åkte bussen förbi där flera gånger och den stod där i princip varje dag. Minns inte vad stället hette men nåt italienskt tror jag.

      edit: Var vattenpumpen inkluderad i det priset?
      Last edited by Obizzz; 11 May 2011, 00:21.
      Fiat Coupé 20V Turbo -99

      Comment


      • #33
        Autoalfa priset inkluderar inte enligt uppgift (april-11) vattenpump. Dvs. 6,3k+vattenpump+1tim jobb. landar nog på närmare 8k istället...
        http://i940.photobucket.com/albums/ad241/jordbo/The%20X-files/friat8.jpg

        Comment


        • #34
          Det var Bilbolaget Autoservice som gjorde jobbet. Ligger vid Ekhagsringen (heter det va?). Jag hade också planer på att dra till Göteborg, men det blev så här istället. Det var vattenpump med i det priset. Sen tog de 325 för att koda om mina nycklar. Hade bara en som funkade. Så lite drygt 7900 kr fick jag betala.

          En grej som hände dagen efter var att en slang hoppade av. Vet inte var sånt här heter men den stora som förser motorn/turbon med luft tror jag. Det var när jag gasade första gången efter bytet då det blev lite tryck på grejerna som den lossnade. Ett stort "poff" lät det. Och motorn dog. Jag blev livrädd och fullständigt genomsvett. Trodde det var fullständigt ras =)
          Det visade sig att de satt fast slangen med buntband istället för slangklämma. Det höll inte. Hoppas resten av jobbet är bättre utfört.
          Nu vågar du väl inte byta där längre?=)
          Fiat Coupe 20vt sjukt gul!

          Comment


          • #35
            Originally posted by Pettan
            Det var Bilbolaget Autoservice som gjorde jobbet.
            Det visade sig att de satt fast slangen med buntband istället för slangklämma.
            Proffsigt.. Man blir ju rädd.
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment

            Working...
            X