Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oljeleverans till Göteborg!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Oljeleverans till Göteborg!

    Hej,

    Om allt klaffar tar jag med mig en nyinköpt coupe nästa vecka.

    Fick höra att olja är betydligt billigare här nere än hemma, typ halva priset. Om nagon är sugen pa lite olja sa kan jag tänka mig att köpa med mig hem enligt önskemal (finns isof att hämta i GBG)...

    Dessutom, om nagra bra tips pa vilken olja att använda i en 20VT sa är jag tacksam för detta. Antar att jag iofs bör minst ga pa samma viscositet som bilen har nu...
    Last edited by rask; 22 October 2007, 17:37.
    à la London designmarknad - www.alalondon.se

  • #2
    5w-40 om du ska köra året om.
    10w-60 om du ska köra på sommaren & nyttja bilen på bana.

    Jag kör med Agip. Kan du kolla priset på 5 liter Agip Racing 10w-60? I Gbg kostar 1 liter Agip 110 kr på Auto Alfa, så 550 kr för 5L.

    Finns inte det är jag intresserad av 5 liter Mobil 5w-50. Köp inget innan jag sagt okej.

    Å så 2 lock öl

    När kommer du hem till Göteborg?
    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
    Min projekttråd - 19T
    Min Youtube kanal
    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

    Comment


    • #3
      Originally posted by Freddan72
      5w-40 om du ska köra året om.
      10w-60 om du ska köra på sommaren & nyttja bilen på bana.

      Jag kör med Agip. Kan du kolla priset på 5 liter Agip Racing 10w-60? I Gbg kostar 1 liter Agip 110 kr på Auto Alfa, så 550 kr för 5L.

      Finns inte det är jag intresserad av 5 liter Mobil 5w-50. Köp inget innan jag sagt okej.

      Å så 2 lock öl

      När kommer du hem till Göteborg?
      Törstig eller? ;-)

      Tack för infon! Hade inte tänkt köra aret om men ingen racing heller, ställer dock inte av förrän slutet av november sa kalla dagar finns, blir nog 5w-40. Maste fixa vinterförvaring först. Nagra tips?

      Hemma vecka nästa tisdag eller onsdag, fixat reg besiktning pa torsdag, gött!

      Skicka mig ett PM med telefonnummer sa kan jag ringa dig när jag star i affären, hinner inte kolla pris och sedan aka tillbaks igen...

      Om du vet nagon bra Tyska tillbehörskedja kan du tipsa mig om den, Heilbronn eller Neckarsulm alternativt inom 50 km fran postnummer 74177...
      à la London designmarknad - www.alalondon.se

      Comment


      • #4
        Billig kvalitetsolja trot eller ej

        Åk till Ullared där finns mobil 1 5-50 för ca 330 kr för en 4 liters dunk. Det finns även en 5 litersdunk med en tysk olja som heter motor gold (helsyntet 5-40) för ca 190 kr. Den har faktiskt bra data om du går in på deras hemsida o kollar. Klassad av BMW , VW mfl. Tävlar du inte så är den helt ok.
        På min tävlingsalfa använder jag Q8 F1 10-50. Har en bra leverantör som jag betalar ca 70 kr litern. Det är sanslöst hög avans på motorolja. Det är rena ockerpriser. Hurra för Ullared. (Jag skämtar inte)
        Regards
        lenel
        Alfa 2000 GTV Historic Racer och en gul Coupe 20vt 97

        Comment


        • #5
          Re: Billig kvalitetsolja trot eller ej

          Originally posted by lenel
          Åk till Ullared där finns mobil 1 5-50 för ca 330 kr för en 4 liters dunk. Det finns även en 5 litersdunk med en tysk olja som heter motor gold (helsyntet 5-40) för ca 190 kr. Den har faktiskt bra data om du går in på deras hemsida o kollar. Klassad av BMW , VW mfl. Tävlar du inte så är den helt ok.
          På min tävlingsalfa använder jag Q8 F1 10-50. Har en bra leverantör som jag betalar ca 70 kr litern. Det är sanslöst hög avans på motorolja. Det är rena ockerpriser. Hurra för Ullared. (Jag skämtar inte)
          Fick detta ungefär 8 timmar för sent... En polares tjej var nere i Ullared idag, hade nog kunnat fatt en leverans... Naja, jag ska kolla om jag hittar nagot här nere!
          à la London designmarknad - www.alalondon.se

          Comment

          Working...
          X