Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva skiller ulike årsmodeller?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hva skiller ulike årsmodeller?

    Jeg lurer på hvilke endringer som er gjort på Coupeen på ulike årsmodeller.
    Jeg vet om at dørene er ulike fra 94-96 og 97-00, de tidligere har lys på undersiden og "tilted" innvendig døråpner, mens de senere har endret innvendige dørsider og mer rett døråpner.
    94-96 har digital klokke, mens de senere har analogt. Til slutt har de senere bilene bremselys i bakruta, noe de tidligere ikke har.
    Hva mer skiller dem?

  • #2
    De från 96 skiljer sig på många sätt, speciellt 20VT har en massa ändringar, t.ex. bredare spårvidd fram. Annars är det mittkonsol, paneler i bagageutrymmet, dörrlister.. osv.
    Finns bra länkar i Coupe Info..
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Här finns nästan all information om dom olika modellerna.

      http://www.fiatcoupe.net/therange.php?therange_page=1
      Porsche Boxster S 2002

      Comment


      • #4
        Alltså bilen har inte förändrats något utvändigt mer än LE paketet och nerlackade sidor.Det som ändrats i stora drag är mellan 16V(T) och 20V(T) modellerna där 20VT är en bättre byggd bil. Sedan har det självklart skett småändraingar under åren som gått men det är bara förbättringar som smågrejer och inget det finns listat på.

        Så 20VT har småförändringar i interiören, samma exteriör. Sedan under skalet så är det lite annorlunda chassie o bromsar m.m.

        Läs igenom allt, för det är ingen direkt dålig engelska utan mer som en saga, det är verkligen värt det om du satsar på en Coupe...lr ah en ett måste nästan. Det gäller att man plöjer igenom så många forum, hemsidor, historiksidor, tillbehörssidor som man bara kan innan man slår till. Därför folk länkar, just för att det är aldeles för mycket för att skriva i ett inlägg
        With great power comes the bitches
        Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
        Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
        Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

        Comment


        • #5
          Originally posted by jesus
          Så för mig spelar det inte någon större roll kanske vilken jag väljer. Är mest endast intresserad av hur den ser ut. Kanske till och med bättre med en äldre då den är lättare att meka med och har något billigare delar.

          Har skarpa planer på att köpa en Coupe för vinterobjekt. Ska sälja min BMW 740ia först.

          Någon som kanske är intresserad av en stor, rejäl, välutrustad och motorstark BMW?

          /Aimo
          Låter som en riktigt trevlig idé!
          Är tyvärr inte intresserad av ångloket men jag måste kommentera ditt forum-namn, Jesus, haha helt underbart..
          Tidigare bilar:
          Volvo 480ES 2006-2007
          BMW 320i E30 2007-2008
          Fiat Coupé 20v Turbo -98 2007-2011
          Fiat Bravo HGT 20v - 98 2011-2012
          + nån volvo 740 samt volvo 240

          Comment


          • #6
            Originally posted by jesus
            Så för mig spelar det inte någon större roll kanske vilken jag väljer. Är mest endast intresserad av hur den ser ut. Kanske till och med bättre med en äldre då den är lättare att meka med och har något billigare delar.

            Har skarpa planer på att köpa en Coupe för vinterobjekt. Ska sälja min BMW 740ia först.

            Någon som kanske är intresserad av en stor, rejäl, välutrustad och motorstark BMW?

            /Aimo
            Då ska du satsa på 16VT. Dock är det lättare att få ut mer effekt ur 20VT men den kostar ju lite mer. Båda är lika enkla att meka med dock så är de lite dyrare delar till 20VT, fast inga stora summor precis.
            With great power comes the bitches
            Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
            Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
            Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

            Comment

            Working...
            X