Announcement

Collapse
No announcement yet.

Läckage i kupen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Läckage i kupen

    Hej

    För ett tag sedan trode jag mitt gull hade spillt ut typ cola framför passagerar framsätet. Det var blött och sött.... Torka upp men nu hände det igen samt att det gick kylar vätska.

    Fråga
    Förstår att det är kylarvatten till värmepaketet men jag kan inte se vart det kommer ifrån. Hade full sprutt på värmen en lång stund så att det blev tok varmt i bilen och låg framför pasagerar platsen med lampa. Såg inte en droppe.

    Mattan är enbart blöt längst bak mor passagerar stolen. KAn det vara så djävligt att det rinner från växlaren under mattan.... Värmeväxlaren sitter i mitten till vänster om fläkten?

    Får se det positiva i det hela. Mattan lär ju inte frysa....


    Ser att mekonomen tar 900 friska för ett värmepaket. Någon som vet billigare.
    Mamma Mia!
    Fiat coupe 1,8

  • #2
    ....

    ...så det är inget blött/dropp snett ovanför (typ) gaspedalen, bakom stereon?

    Tipset jag fick var att smaka. Har du det? (efter cola-accidenten)?
    /Giallo Ginestra

    Comment


    • #3
      Det ligger ett stort frigolitblock under passagerarmattan, så det kan ju rinna under där o komma fram framför sätet.
      Verkar vara läckage mot värmepaketet eller kranen, som du säger..
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #4
        Har inte kännt vid gaspedalen eller förar sidan. Antar att jag får slita ut mattan på pass sidan och se om jag kan lokalisera läckan. Sökte och letat efter "hur gör man" guide på värmeväxlar byte. Hitta ingen. Är det ngn som gjort det? Svårt?
        Mamma Mia!
        Fiat coupe 1,8

        Comment

        Working...
        X