Announcement

Collapse
No announcement yet.

Larm med bortkopplat batteri?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Larm med bortkopplat batteri?

    Hur gör ni med larmet när bilen står avställd? Jag stängde av det med nyckeln i handskfacket innan jag tog bort batteripolen. Är lite orolig att batterbackupen kan ladda ur under vintern eller behöver man inte oroa sig för detta på Couperna? Detta hände på min Punto och då tappade larmet allt "minne" och gick inte att återställa. Dvs man måste köpa nytt.... :-(

    Ps. Det gäller originallarmet på 20VT, META-larmet med "radiofjärr".
    Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
    Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

  • #2
    Har aldrig haft problem med mitt! Varken original eller CarGuard.
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Själv lämnade jag bilen öppen, lyfte bort batteripolerna och låste sedan coupen för hand. Aldrig något problem de få åren jag hade bilen. Inte bra att först låsa och larma och SEDAN lyfta batteripolerna, då tutar det rätt ordentligt i örat en stund
      Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

      Comment

      Working...
      X