Hej,
Jag har väldans problem med min dumpventil, först när jag hade org. dumpventilen så kvittrar de från turbon. Då tänkte jag att det är väl lika bra att köpa ny dump. Så det blev en öppen men den kvittrar fortfarande lika mycket. Jag vill ha de där kapyyysschh ljudet men lyckas aldrig få de. På tomgång så är dumpen öppen sen gasar man till lite då stängs den. Har även testat att skruva åt fjädern tills dumpen blir stängd på tomgång. Bilen laddar väl 0.8-0.9 och vakuum på tomgång -0.7. När man motorbromsar så är vakuumet mellan -0.9 och -1.0.
Vet inte om felet ligger hos mig, kanske inte kan ställa in en dump riktigt. När man kör och laddar fullt sen släpper man gasen då kommer rallykvittret, visst de låter coolt men inte direkt bra för turbon.
Behöver hjälp, kom med tips på vad man kan testa..
Bil: Fiat Coupé 16V Turbo +. Årsmodell -95 med en Lancia Integrale 2.0T motor -97.
Tack på förhand!
Jag har väldans problem med min dumpventil, först när jag hade org. dumpventilen så kvittrar de från turbon. Då tänkte jag att det är väl lika bra att köpa ny dump. Så det blev en öppen men den kvittrar fortfarande lika mycket. Jag vill ha de där kapyyysschh ljudet men lyckas aldrig få de. På tomgång så är dumpen öppen sen gasar man till lite då stängs den. Har även testat att skruva åt fjädern tills dumpen blir stängd på tomgång. Bilen laddar väl 0.8-0.9 och vakuum på tomgång -0.7. När man motorbromsar så är vakuumet mellan -0.9 och -1.0.
Vet inte om felet ligger hos mig, kanske inte kan ställa in en dump riktigt. När man kör och laddar fullt sen släpper man gasen då kommer rallykvittret, visst de låter coolt men inte direkt bra för turbon.
Behöver hjälp, kom med tips på vad man kan testa..
Bil: Fiat Coupé 16V Turbo +. Årsmodell -95 med en Lancia Integrale 2.0T motor -97.
Tack på förhand!
Comment