Announcement

Collapse
No announcement yet.

Boost Cooler, hur funkar det?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Boost Cooler, hur funkar det?

    Såg en sida på internet som verkar seriös, de säljer en produkt de kallar för Boost Cooler. Ska vara enkel att installera och ge bra med extra effekt.

    http://www.turbotuning.net/e_Produkte.html

    Någon som vet något mer om detta?

    Lite sugen blir man allt!

  • #2
    I stället för att köpa en stor IC och sätta i fronten så kan man köra med vatten/metanol och original IC. Insugstempen lär bli bra mkt lägre än med bara original IC .
    Finns en del killar på fccuk som kör med Aquamist. Sök på fccuk och se vad killarna använder där. Vad jag vet så använder ingen i Sverige Aquamist.
    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
    Min projekttråd - 19T
    Min Youtube kanal
    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

    Comment


    • #3
      Tack för tipset!

      Så om jag redan bytt IC till en större har jag inte lika mycket att vinna?

      Comment


      • #4
        Är väl mer för extremare effekter?
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • #5
          Vatteninsprutning är väl bra på alla turbobilar, oavsett effekt. Man kan ha högre laddtryck utan att riskera spikningar. Sannolikt har man inte så mycket att tjäna på det om inte bilen mappas för det dock
          /Peter

          Comment


          • #6
            Originally posted by Krisse111
            Tack för tipset!

            Så om jag redan bytt IC till en större har jag inte lika mycket att vinna?
            Med tanke på att man använder samma princip i jetmotorer för att få ut ett högre procenttal av effekten vid höga temperaturer och hög höjd dvs låg densitet på luften för att få upp flygplanen i luften vid kortare banor så bör ju inte en utbytt IC göra att du får en sämre verkningsgrad av vatteninsprutning.
            Kan nog göra en viss skillnad vid varma sommardagar.
            I Trust In Thrust

            Comment

            Working...
            X