Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hur bra é coupen igentligen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hur bra é coupen igentligen?

    Hej Hej ., går nu i planerna att mellan landa i Tyskland när ja flyger hemåt från Thailand till våren..

    Så nu underar ja lite om coupen., bra bil köp eller e den en strul bil? .,

    Fiat har ju inte klingat så bra i mina öron innan direkt ., lutar mot en 16V Turbo, har inte så bred budget. ., Vad är viktiga saker och kolla innan på dessa bilar innan köp? Finns det några vanliga fel man bör kika på? och vad kan en helförsäkring tänkas ligga på med 20års skadefria år i Göteborg? ., Tacksam för lite trevliga svar som kan övertyga mej till ett bra köp.
    Last edited by oMega; 25 December 2007, 13:26.
    Pattaya

  • #2
    Många svar finns här: http://sfk.ibk.se/forum/showthread.php?threadid=3986
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #3
      Originally posted by 84jr0
      Många svar finns här: http://sfk.ibk.se/forum/showthread.php?threadid=3986
      tack ska kolla in .
      Pattaya

      Comment


      • #4
        Man kan säga att Coupen inte skiljer sig speciellt från andra sportbilar av samma ålder, de som missköts är inte så fina längre. Man får vad man betalar för!
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • #5
          Originally posted by per
          Man kan säga att Coupen inte skiljer sig speciellt från andra sportbilar av samma ålder, de som missköts är inte så fina längre. Man får vad man betalar för!
          Mycket sant som du säger. . . kanske blir import från Italien istället å hoppas på att dom älskar sina bilar lite bättre än Tyskland.
          Pattaya

          Comment


          • #6
            Både Per och Alx har varit i Italien, så de kan berätta om skicket på bilarna de såg där nere. Jag har varit en sväng i Torino (jobbresa) och tyckte de flesta bilar var buckliga och repiga lite överallt på karossen. Jag köpte min i Tyskland och skicket var helt okej. Så jag tror inte skicket har något med landet att göra utan mer till ägaren av bilen 16VT börjar bli lite till åren. Så räkna med 10 papp i reparationer (turborenovering, avgassystem, kylare mm). Sådant som brukar dyka upp efter att bilen har varit i bruk i 10-12 år.
            Förut var det lite jobbigt att importera från Italien. Det var svårt att fixa med skyltar, regbevis mm. Men det kanske har ändrat på sig. Lycka till med letandet
            Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
            Min projekttråd - 19T
            Min Youtube kanal
            >>>HK listan - missa inte den!!<<<
            Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

            Comment


            • #7
              De coupéer som jag sett i Italien så var min den finaste utan att skryta. Man ska inte dra alla över en kant men jag får intrycket att det går att hitta finare i Tyskland.
              Kör tyskt, drömmer om italienskt

              Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

              Comment


              • #8
                De sköter bilar som skit i italien tyvärr. Bilar från 2004 är skitgamla om du frågar en italienare.
                Argenta 120ie -85
                Alfa 75 3.0V6 -90
                BMW Z4M Coupe -06
                BMW 118dM -10
                Coupe 20VT -98 RIP
                125 Special -72 RIP

                Comment


                • #9
                  Krävande reparationer i motortutrymmet är mycket svårare än Volvo/Saab. Är du dvärg och har mycket smala fingar underlättar det såklart. Glöm inte FIAT's specialtet som är dåliga materialkombinationer och dåligt marterial i allmänhet i fästelemen.....
                  Last edited by Kung; 30 December 2007, 02:54.
                  Piaggio Purejet -06
                  Fiat Coupe 20VT-98

                  Comment


                  • #10
                    Skitsnack.. Gäller det motorer är de rätt noga med gjutningar o material, till skillnad från många andra (som Mercedes eller FORD..)
                    Håller med om att det är trångt runt kamremskåpan på en 20VT dock. Fast det är nog trångt i en Audi RS4 eller en M5 oxå.
                    Volvo o Saab har mer mekutrymmen, som de flesta traktorer.
                    Argenta 120ie -85
                    Alfa 75 3.0V6 -90
                    BMW Z4M Coupe -06
                    BMW 118dM -10
                    Coupe 20VT -98 RIP
                    125 Special -72 RIP

                    Comment


                    • #11
                      Ja du menar Fiat traktorer???

                      http://www.puddingsworld.com/Machinery/Fiat_Tractor/


                      Nja ref. till vissa projektrådar är nog svar nog + hur många på detta forumet som verkligen gör kamremsbyte/vattenpump osv osv osv osv.....

                      Kamrem osv på M5 och Rs4 är lätt om en plätt...

                      Däremot turbobyte på S4/RS4 är inte kul!

                      Är bara ärlig.
                      Last edited by Kung; 12 January 2008, 01:58.
                      Piaggio Purejet -06
                      Fiat Coupe 20VT-98

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Kung
                        Ja du menar Fiat traktorer???

                        http://www.puddingsworld.com/Machinery/Fiat_Tractor/

                        Nja ref. till vissa projektrådar är nog svar nog + hur många på detta forumet som verkligen gör kamremsbyte/vattenpump osv osv osv osv.....

                        Är bara ärlig.
                        Knepigt att förstå vad/vem du menar att du pratar om?
                        Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                        S/y Mascot
                        S/y Rebell
                        20vT
                        Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                        Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                        Comment

                        Working...
                        X