Announcement

Collapse
No announcement yet.

Grenrör

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Grenrör

    Går den att svetsa ? J-la sprickj-lar......
    Last edited by hjh175; 30 December 2007, 12:34.

  • #2
    Re: Grenrör

    Originally posted by hjh175
    Går den att svetsa ? Jävla sprikjävlar......
    Hårda ord!!! Svetsa går, men inte bra! Köp ett nytt.
    Nissan 350Z -04 (Sommar bil) Inte på!
    Coupé 20VT -99 LE Nr:1501 (Tillbaka som aldrig förr!) Äntligen PÅ verkstad! Till salu.
    Polo -96 (Vinterbil) Inte på! Ska besiktas.
    Folka Vento VR6 -93 såld!
    Capri 3.0 T -73 Saknad sedan länge!!

    Comment


    • #3
      Kan svetsas med gott resultat uppvärmt i proffsugn före och efter. Denna processen måste upprepas många gånger för fullgott resultat. Tar med andra ord mycket tid och pengar!!!
      Piaggio Purejet -06
      Fiat Coupe 20VT-98

      Comment


      • #4
        Japp precis som kung säger så är det viktigt att materialet värms både före o efter till rätt temperatur. Boroende på körstil och den som svetsar så håller det olika bra. Jag hade tur o fick tag i den duktig kille och mitt höll hela säsongen vid "normal" körning
        With great power comes the bitches
        Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
        Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
        Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

        Comment


        • #5
          Originally posted by TurboNimitz
          Japp precis som kung säger så är det viktigt att materialet värms både före o efter till rätt temperatur. Boroende på körstil och den som svetsar så håller det olika bra. Jag hade tur o fick tag i den duktig kille och mitt höll hela säsongen vid "normal" körning
          Det är det jag menar. Beror mer på tur vem som svetsar. Kan man själv så OK! Måste man ta hjälp så kostar det en slant. Bättre då att lägga på ett nytt.
          Nissan 350Z -04 (Sommar bil) Inte på!
          Coupé 20VT -99 LE Nr:1501 (Tillbaka som aldrig förr!) Äntligen PÅ verkstad! Till salu.
          Polo -96 (Vinterbil) Inte på! Ska besiktas.
          Folka Vento VR6 -93 såld!
          Capri 3.0 T -73 Saknad sedan länge!!

          Comment


          • #6
            Re: Grenrör

            Originally posted by hjh175
            Går den att svetsa ? J-la sprickj-lar......
            Hej,

            Lite sugen på att beställa från Alternative Autos (www.alternativeautos.co.uk), kanske kan man spara in lite på frakt och pris om man beställer 2 st?

            Ett annat alternativ är www.coupeteile.de... Samma deal...
            à la London designmarknad - www.alalondon.se

            Comment


            • #7
              Mattias blir det samma pris? Den i england är ju riktigt billig men det blir kanske skatt osv? Iaf tror jag att jag kan behöva ett snart.
              Har du kollat att du verkligen har spricka förresten? (så att det inte bara behöver dras åt).
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment


              • #8
                Grabbar glöm inte att det går att få tag i prylar från http://www.centrostileparts.com/
                Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                Min projekttråd - 19T
                Min Youtube kanal
                >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                Comment


                • #9
                  Har faktiskt inte kollat om det kan vara så att det sitter löst... Läste att det var en hel del att plocka ner bara för att kolla. Själv blir jag nervös bara jag lyfter på huven till Coupen, det är så trångt och jag är rädd att jag bara orsakar en massa ytterligare problem genom att börja skruva... På min gamla Saab gör det inte så mycket men på Coupen... Eller är jag bara orolig i onödan?

                  Hmm, min idealplan skulle vara att få AutoAlfa att göra en diagnos och att de sedan inväntar min beställning av ett nytt grenrör om så krävs... Frågan är om det skulle vara rimligt?

                  Ett annat alternativ är att prata med Christers meckkille som gör allt jobb på hans Porsche GT2:a. Tydligen ska han vara duktig och dessutom ganska flexibel. (Christer=killen som jag, och förra året, Freddan, hyr garageplats av...)

                  Som det står på Alternative Autos hemsida så är alla priser plus 17% VAT, fortfarande är de dock billigare än Coupeteile...

                  Originally posted by per
                  Mattias blir det samma pris? Den i england är ju riktigt billig men det blir kanske skatt osv? Iaf tror jag att jag kan behöva ett snart.
                  Har du kollat att du verkligen har spricka förresten? (så att det inte bara behöver dras åt).
                  à la London designmarknad - www.alalondon.se

                  Comment


                  • #10
                    Hittar inget pris på grenrör? Måste man maila dem?

                    Originally posted by Freddan72
                    Grabbar glöm inte att det går att få tag i prylar från http://www.centrostileparts.com/
                    à la London designmarknad - www.alalondon.se

                    Comment


                    • #11
                      Jepp du får maila och fråga.
                      Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                      Min projekttråd - 19T
                      Min Youtube kanal
                      >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                      Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Freddan72
                        Grabbar glöm inte att det går att få tag i prylar från http://www.centrostileparts.com/
                        Jag har beställt från honom och har bara positiva erfarenheter.
                        Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
                        Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by rask
                          Ett annat alternativ är att prata med Christers meckkille som gör allt jobb på hans Porsche GT2:a. Tydligen ska han vara duktig och dessutom ganska flexibel. (Christer=killen som jag, och förra året, Freddan, hyr garageplats av...)
                          Det var jag, alx (alex) som stod där förra säsongen. Så du står där nu i garaget. Fint va?
                          Säg till om du får låna Christers Porsche-nycklar.
                          Coupé 20VT LE -99 Svart
                          Camaro V8 1LE -14 Röd
                          Huracan V10 610-4 -14 Grå
                          Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by alx
                            Det var jag, alx (alex) som stod där förra säsongen. Så du står där nu i garaget. Fint va?
                            Säg till om du får låna Christers Porsche-nycklar.
                            Auch! Jobbigt när man börjar relatera mer till bilarna, "Electric blue Plus från Göteborg", än till killen bakom ratten... "Ni är ju så lika" känns med ens ganska pinsamt att säga! Ursäkta mig Alex!

                            Alex=Höll till i Christers garage... (och har en tjej som inte helst kör gocart(?))
                            Freddan=Gillar öl!

                            Har inte vågat låna Porschen än... Men kanske kan man, med lite tur, få åka med... Har du använt Christers meck förresten?
                            à la London designmarknad - www.alalondon.se

                            Comment


                            • #15
                              Jag gillar också öl...
                              Nä, har inte använt Christers mek.
                              Bara använt mig av AutoAlfa. Och A-alt för avgasbyggen.

                              Rask, vad har du för symtom vad gäller ditt grenrör?
                              Coupé 20VT LE -99 Svart
                              Camaro V8 1LE -14 Röd
                              Huracan V10 610-4 -14 Grå
                              Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

                              Comment

                              Working...
                              X