If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Kan man använda original DP temporärt om man går för en 28r turbo eller blir det problem?
Vet med mig att det inte är det mest optimala men ekonomin är begränsad.
Originally posted by per Finns nog en adapter (från 5-bult till V-band) men jag tror inte den får plats..?
Blir nog bogsering till avgasbyggaren för mig iaf.
Det kanske ordnar sig med färdiga downpipes snart.
Och lite billigare än Cufaroracing.....Hosthost.
Click here to visit Raceitaly
______________
Fiat Coupe 20VT Plus -99
Alfa Romeo 156 SW 2.0TS -01 SP3
Chrysler Grand Voyager 3,3l V6
Acura Legend 3,2l V6 -91
SAAB 9000 CSE 2,3T steg2 -98 --SÅLD
"Tappar man ett verktyg kommer det alltid att landa i en balja med spillolja, även om den står flera meter bort."
Murphy´s law.
Precis, Cufaro har adapter som passar: http://cufaro-racing.com/catalog/pro...roducts_id=392
Men om det är av ekonomiska skäl som du vill använda adapter temporärt blir det kanske lite tokigt då den kostar en hel del (195 euro).
Men något måste du göra Ary. Original är V-bandadapter och GT28R har 5 bults-anslutning.
Lika bra att bita i det söta äpplet och fixa riktig downpipe.
Bäst antagligen då från Viksson. Vår nya dealer
Själv bogserade jag (Freddan) till a-alt och så fick dom bygga downpipe på plats.
4 papp. Men fet blev den!
Coupé 20VT LE -99 Svart
Camaro V8 1LE -14 Röd
Huracan V10 610-4 -14 Grå
Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit
[i]
Själv bogserade jag (Freddan) till a-alt och så fick dom bygga downpipe på plats.
4 papp. Men fet blev den! [/B]
Själv körde jag utan ljuddämpare och halvt mellanrör på saaben mellan Frölunda och partille i torsdags, mellanröret gick när resten skulle bytas och riktiga verktyg (läs vinkelslip) fanns inte att tillgå på GDS:en i Fiskebäck...
Originally posted by viksson Det kanske ordnar sig med färdiga downpipes snart.
Och lite billigare än Cufaroracing.....Hosthost.
Precis vad jag ville läsa
Får man veta lite mer ingående redan nu då jag vid flera tillfällen har vart nära på att lägga en beställning på Cufaros Steg 1 kit med GT28r och diverse godis?
Alx: Oj, det är långt ifrån värt att lägga ~1800kr för en "temporär" lösning.
Originally posted by Ary Kan man använda original DP temporärt om man går för en 28r turbo eller blir det problem?
Vet med mig att det inte är det mest optimala men ekonomin är begränsad.
Det pågår gruppköp av "5-stud" dp på fccuk just nu. Tror priser var £150.
Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17 Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87
"The New system will be 3” for the first 12or so inches straight of the turbo and tapper to 2.75” to ensure MAXIMUM flow (5STUD USERS ONLY). This will then have a removeable convertor to reduce further to 2.25” so that YOUR CAT CAN NOW BE FITTED in for MOT time + this now means a Downpipe that will bolt straight onto the standard cat"
Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17 Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87
Ante: Det var som värst, får ta o titta närmare på det..
Jag har iofs redan 3" från (nästan) framme vid turbon, tills efter katten inkl. 3" metallkat. Så det känns ju dumt att klämma in ett 2.75" rör där.
Comment