Announcement

Collapse
No announcement yet.

Värde med mera 20vt -96 ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Värde med mera 20vt -96 ?

    Hittat en coupé på blocket och har lite funderingar :P

    en ganska ny importerad för 50k är det vettigt pris?

    vad brukar de ligga på, 20vt -96?

    verkar vara ganska fräsch i det mesta kamaxeln bytt vid 8000 och den har gått 10000, alla tre nycklar finns.

    sen är väl det värsta att man tänkt använda den som bruksbil så det kan säkert vara en idé att rostskydda sen vinterdäck osv :/

    men vad säger folket här?

    Länk//
    http://www.blocket.se/vi/14630118.htm?ca=7_s

    placerade tråden här då det mest är en fråga om vad 20vt -96 kostar i dagsläget, mod får flytta den om den passar bättre under blocket tips tråden eller dylikt
    Lite copy cat kanske men dock viktiga ord:
    "With great power comes great responsibility"

  • #2
    Om allt är i sin ordning med bilen så visst är 50k vettigt pris för den.
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #3
      Titta på skicket på plats. Känns den bra i övrigt kan det ju vara aktuellt för köp..



      Men TILL ER ALLA..... Ni måste väl förstå att en över 10 år gammal bil gått mer än 10-11ooo mil!!! Det finns några som har, men de brukar kosta därefter!

      Om du följer annonserna som brukar vara så har alla coupeer gått 11k mil oftast..konstigt va??spelar ingen roll om den är från -94 eller -99..typ...

      Denna bilen är ingen skillnad. Så strunta i milen på mätaren och provkör.

      Bra bil är bra oavsett mil!!!

      Provkör och lycka till!
      ¤TOGGEX¤

      Comment


      • #4
        Och kom ihåg att importbilar oftast är krockade så kolla hur huven ligger mot dörren osv. Om ratten är väldigt blank och pedalerna slitna har den förmodligen gått längre.
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • #5
          Om man söker finns det massa köpråds trådar vad man ska kolla på vid köp. Alla nycklar och kamrem har du redan på checklistan.

          Om den är importerad från Tyskland be att få se den tyska regbeviset, Fahrzeugbrief står mycket nyttig info där.

          Om du misstänker att den varit krockad så gå runt och öppna alla dörrar och bagagelucka och huven och kolla alla skarvar. Stäng båda dörrar och lyssna och känn att de stängs korrekt, man brukar upptäcka dålig lagning. Samtidigt kan det handla om mindre p-skada som är bra fixad.

          Jag har svårt att tro att någon skulle fiffla med mätaren på coupen, handlar inte om mycket pengar men visst kolla all slitage. Inte omöjligt att den gått så lite på så lång tid. Jag kör inte så mycket med min te.x. på 2 år har jag väl kört dryga 2000mil.
          Kör tyskt, drömmer om italienskt

          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

          Comment

          Working...
          X