Announcement

Collapse
No announcement yet.

Karosseri VT20 LE och lite annat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by mcpot
    nur har jag fått lite info.

    den är 98 vilket då stämmer bättre
    och på vv står det även att det är en FIAT 175 COUPE 20V TURBO.

    vart komemr fiat 175 ifrån?

    antal ägare 0 låter lite spänannde också..

    bucklan bak var inte så enorm, borde gå att få ut, fronten dock, men den är ju iten så stor så den borde gå att lacka.

    bilder:
    http://www.garaget.org/?car=77562&image=699989

    någon ändrad kommentar?
    Ser fin ut, om den inte behöver fixas maskinellt så kan det bli bra. Svårt att se hur mycket jobb det är att fixa bucklorna på bild dock...
    à la London designmarknad - www.alalondon.se

    Comment


    • #17
      175 är typbeteckningen. Inga konstigheter där. 0 ägare innebär att den bara är inreggad i Sverige och typ att den stått på bilhandlare eller dyl. Alltså troligen aldrig brukad i Sverige....

      Bucklan såg inte vidare snäll ut.. Svårt att säga hur mycket jobb. Men jobb är det.. Krävs ett proffs för att få till det snyggt om det går! Inkl hyfsat mycket lack.... kostar säkert 5-8kakor hos en seriös firma skulle jag tippa!

      Blir ju inte så överdrivet billigt iaf.. Plus en del bök!

      8 lappar för att fixa bucklor och lack åtminstone.
      6 för kamrem + åka till göteborg... så landar på minst 7 tot...
      Vet inte vad nycklar går loss på... men räkna med några tusen iaf.

      Då är vi uppe i minst 72 för en bil som verkar lite osäker i dokumentationen.. Inte bättre att lägga 85 för en med bra historik (där man säkert vet milen) och tidigare service-historik?

      Inget herrejösses överpris.. Men inget direkt klipp!

      //PP
      Last edited by ParkPre; 16 January 2008, 21:57.
      Porsche 996 C2 -00
      Volvo V60 D3 -12

      Comment


      • #18
        Originally posted by rask
        Ser fin ut, om den inte behöver fixas maskinellt så kan det bli bra. Svårt att se hur mycket jobb det är att fixa bucklorna på bild dock...
        vet ju itne riktigt maskinellt sägs ju vara bytt kamrem, men tror inte jag vågar chansa så bäst att byta

        tycker inte bucklan ser så falrig ut man jag är inte så insatt

        om man ändå ska lacka båda front och bakskärm kanske lika bra att lämna in hela på en gång,

        tänkte rostskydda den på en gång också då jag tänkte använda den som bruks bil *såndär rolig smiley med påse över huvudet*
        Lite copy cat kanske men dock viktiga ord:
        "With great power comes great responsibility"

        Comment


        • #19
          Dock, med lite flyt.. Om lacken fortfarande är hel vid bucklan så kanske något företag.. typ dentmaster kan knåda ut den till bra skick! Betydligt billigare...


          //PP
          Porsche 996 C2 -00
          Volvo V60 D3 -12

          Comment


          • #20
            Originally posted by mcpot
            vet ju itne riktigt maskinellt sägs ju vara bytt kamrem, men tror inte jag vågar chansa så bäst att byta

            tycker inte bucklan ser så falrig ut man jag är inte så insatt

            om man ändå ska lacka båda front och bakskärm kanske lika bra att lämna in hela på en gång,

            tänkte rostskydda den på en gång också då jag tänkte använda den som bruks bil *såndär rolig smiley med påse över huvudet*
            Inte fel att titta på den, skulle nog säga att det kan vara vettigt att ha något att jämföra med när du kollar på nästa bil även om du inte slår till på denna... Eventuellt skulle du kanske få killen som säljer den att lämna in den för kostnadsförslag på lackskadorna om du fortfarande är intresserad när du sett den. Iom det kan du så lite koll på vad det kommar att kosta...
            à la London designmarknad - www.alalondon.se

            Comment


            • #21
              Kan man på något sätt se om kamremmen är nyligen bytt, eller inte bytt alls? eller är det bara kvitto som gäller?
              Lite copy cat kanske men dock viktiga ord:
              "With great power comes great responsibility"

              Comment


              • #22
                Tyvärr är det väldigt svårt att se skicket på kamremmen.. Och ofta är det inte ens kamremmen som ger upp... Utan någon rulle/spännare. Kvitto som är grejen tror jag tyvärr.



                //PP
                Porsche 996 C2 -00
                Volvo V60 D3 -12

                Comment

                Working...
                X