Announcement

Collapse
No announcement yet.

Blueflame system+kat?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Blueflame system+kat?

    Någon som vet hur det skulle funka med att ha original katten till?
    Funderar på att haka på det brittiska gruppköpet för BF system men tycker att priset för katten är överpris.

    Har läst att ingen haft problem med att få BF systemet genom besiktningen men vilka katter(en kat flera katter ) är lämpliga?

  • #2
    Hör med Jonas (viksson) om blueflame, tror att han kan greja bra pris på hela systemet....

    Eller kolla på www.raceitaly.se
    men jag vet inte om han har hunnit lägga upp det där.

    Comment


    • #3
      Re: Blueflame system+kat?

      Originally posted by Ary
      Någon som vet hur det skulle funka med att ha original katten till?
      Om du läser gruppköptråden på fccuk så får du svaret på dina frågor.
      Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
      Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

      Comment


      • #4
        Jag köpte utan kat, besiktade bilen med orginal avgassystem och satte på Blueflame utan kat körde hela säsongen, sparade in pengar för race kat.

        2800kr kostade 100-cellers race kat + 1000kr för montering. Räkna även tid för att plocka ner den och lämna in den mm. Så jag tycker att det är värt att köpa komplett och färdigt system direkt.

        Besiktade min med 100-cellers racekat från A-alt och BlueFlame sist med perfekta värden:

        CO: 00 (0,5)
        CO 2500: 0,3 (0,3)
        HC: 21 (100)
        Lambda: 1,0 (0,97 - 1,03)

        Varmkör bara bilen ordentligt så är det inga problem!

        Aloha och Freddan har besiktat med katten från Blueflame med minst lika bra värden!
        Kör tyskt, drömmer om italienskt

        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

        Comment


        • #5
          Lite halvgammal tråd men jag tror nog att någon kan vara intresserad. Jag monterade Blueflame+ racekat i april förra året.
          Idag var jag iväg och besiktigade och bilen gick igenom. Katfan var lite trögstartad så beskillen fick åka tre varv runt kåken. Men jag tror inte han tyckte det var tråkigt . Sen kopplade han upp bilen mot datorn och den spottade ut sig såna här fina värden :

          CO: 00 (0,5)
          CO 2500: 0,0 (0,3)
          HC: 31 (100)
          Lambda: 1,01 (0,97 - 1,03)
          Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
          Min projekttråd - 19T
          Min Youtube kanal
          >>>HK listan - missa inte den!!<<<
          Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

          Comment


          • #6
            Finfint!
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • #7
              Originally posted by Freddan72

              Idag var jag iväg och besiktigade och bilen gick igenom. Katfan var lite trögstartad så beskillen fick åka tre varv runt kåken. Men jag tror inte han tyckte det var tråkigt .
              Så har det alltid varit för mig sen race-kat monterades.
              Alltid 2 mätningar. Först en som inte går igenom och sen ny mätning efter en stunds gasande runt kvarteret.
              Coupé 20VT LE -99 Svart
              Camaro V8 1LE -14 Röd
              Huracan V10 610-4 -14 Grå
              Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

              Comment


              • #8
                Ärligt talat så tror jag han ljög bara för att få gasa runt på tvåan . Sagolikt fint ljud ur femman...................så vackert!
                Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                Min projekttråd - 19T
                Min Youtube kanal
                >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                Comment

                Working...
                X