Announcement

Collapse
No announcement yet.

Se skillnad på chip?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Se skillnad på chip?

    Finns det någon fysisk skillnad på chippen för 20vt/16vt för att snabbt kunna skilja på dem?
    Eller är det samma mängd ben på dem o.s.v? Har sökt lite på det men inte hittat ett svar.

    Följdfråga: Vad kan hända om du stoppar ett 20VT chip i en 16VT? Kommer den att vara helt död i motorn eller kommer det att fungera jättedåligt?

  • #2
    Tror att 16VT chippet är mer avlångt medan 20VT är lite större än ett simkort.
    Mer kvadrat format.

    Comment


    • #3
      Re: Se skillnad på chip?

      Originally posted by Flammie
      Vad kan hända om du stoppar ett 20VT chip i en 16VT? Kommer den att vara helt död i motorn eller kommer det att fungera jättedåligt?
      Absolut ingenting. Bilen kommer vara stendöd.
      Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

      Comment


      • #4
        Re: Re: Se skillnad på chip?

        Originally posted by TurboB
        Absolut ingenting. Bilen kommer vara stendöd.
        Så med tanke på Ary's post som kommer det inte ens gå att stoppa in fel chip =)

        Comment


        • #5
          Bild på 20vt chip... den ska inte ens gå att stoppa in i en 16vt box om man inte är riktigt våldsam
          Attached Files
          Kör tyskt, drömmer om italienskt

          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

          Comment


          • #6
            Ah känner igen det nu när jag ser den bilden.

            Så någon som är intresserad av ett 20VT chip som är en novitec kopia

            Comment


            • #7
              Bilder på fram och baksida av chippet för skojs skull:

              http://lh6.google.com/flammie/R6nWjN...JPG?imgmax=640

              http://lh6.google.com/flammie/R6nWjN...JPG?imgmax=640

              Comment

              Working...
              X