Announcement

Collapse
No announcement yet.

Äntligen en fiat :D

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Spolarna till strålkastare ska gå på när man har ljus på och kör bilen. Stillastående så sprutar de inte.
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #17
      Originally posted by mcpot

      kolla frmavagnsinställning, ska jag då kolal däckslitaget eller hur kollar jag det lätt som ni säger det är?
      Däckslitage är en indikation men det beror hur länge du haft felaktig framvagnsinställning eller obalanserade däck. Mao, ett sätt att kolla men om däcken inte är snedslitna är det inget som säger att de inte kommer att bli det...

      Jag tror att en däckfirma är bästa stället att vända sig, men kolla upp det för du tjänar igen pengarna i slutändan...

      Kolla gärna lufttrycket i däcken innan du lägger pengar på en framvagnskoll... Kan kanske ställa till det också.

      Per eller nån som är mer haj än mig (som snackar mer än vad jag oftast vet ) kanske kan bekräfta...
      à la London designmarknad - www.alalondon.se

      Comment


      • #18
        Visst går det att kolla däckslitage och se om något är fel. Men då måste ägare ha kört runt med det länge, precis som rask säger. Så enklast är att bege sig däckgubben i din håla o kolla framvagnsinställningarna. Är de bra killar så kan de även kolla om det är något slitage i framvagnen. Obalans i däcken brukar oftast uppkomma i 80 km/h.
        Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
        Min projekttråd - 19T
        Min Youtube kanal
        >>>HK listan - missa inte den!!<<<
        Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

        Comment


        • #19
          hmm okej, är ju som sagt bara mellan 40 till 59 kilometer i timmen.

          märkte en annan spännande sak, verkar vara halv vinterrustad. har spolarmunstycken till framlyktorna men ingen stols värme :P
          Lite copy cat kanske men dock viktiga ord:
          "With great power comes great responsibility"

          Comment

          Working...
          X