Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bilstein fråga

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by viksson
    Per jag menar inte att bilen blir sämre med Bilstein än med original. Har jag skrivit det?
    Haha ojdå gräl direkt. Nej jag har inte påstått att du skrivit det. Jag ville bara skriva vad som blev bättre med Bilsteins eftersom det verkade oklart. Sen undrade jag bara om du hade känt på dylika. Hade svårt att hitta spec på din bil på nätet.
    Lugn o fin!
    Last edited by per; 26 February 2008, 14:28.
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #17
      Originally posted by per
      Haha ojdå gräl direkt. Nej jag har inte påstått att du skrivit det. Jag ville bara skriva vad som blev bättre med Bilsteins eftersom det verkade oklart. Sen undrade jag bara om du hade känt på dylika. Hade svårt att hitta spec på din bil på nätet.
      Lugn o fin!
      Puss och kram.
      Click here to visit Raceitaly
      ______________
      Fiat Coupe 20VT Plus -99
      Alfa Romeo 156 SW 2.0TS -01 SP3
      Chrysler Grand Voyager 3,3l V6
      Acura Legend 3,2l V6 -91
      SAAB 9000 CSE 2,3T steg2 -98 --SÅLD

      "Tappar man ett verktyg kommer det alltid att landa i en balja med spillolja, även om den står flera meter bort."
      Murphy´s law.

      Comment


      • #18
        Originally posted by viksson
        Puss och kram.
        Ursäkta, det var inte meningen att låta otrevlig.
        Click here to visit Raceitaly
        ______________
        Fiat Coupe 20VT Plus -99
        Alfa Romeo 156 SW 2.0TS -01 SP3
        Chrysler Grand Voyager 3,3l V6
        Acura Legend 3,2l V6 -91
        SAAB 9000 CSE 2,3T steg2 -98 --SÅLD

        "Tappar man ett verktyg kommer det alltid att landa i en balja med spillolja, även om den står flera meter bort."
        Murphy´s law.

        Comment


        • #19
          Originally posted by viksson
          Jag menar inte att det finns B8 till Coupen bara att B6 inte är gjorda för lägre fjädrar. Men man kan ju köra på original fjäderlängd.

          Vill man ligga närmare marken och inte vågar sig på coilovers kan man köra på Koni, som är anpassade för lägre fjädrar.

          Röda Koni menar du då? Annars finns gula Koni som är ställbara i hårdhet och kostar lika mycket som Bilstein inklusive fjäderbensmontering.
          Kör tyskt, drömmer om italienskt

          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

          Comment


          • #20
            Originally posted by viksson
            Puss och kram.
            Tack men nejtack. Har du nån spec uppe på din kärra? Vore ballt o se hur det går med den.
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • #21
              Originally posted by per
              Tack men nejtack. Har du nån spec uppe på din kärra? Vore ballt o se hur det går med den.
              Men om det är i princip samma pengar på koni och bilstein, varför inte välja koni med jysterbara...???
              With great power comes the bitches
              Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
              Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
              Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

              Comment


              • #22
                Svarade på fel inlägg va..?
                Argenta 120ie -85
                Alfa 75 3.0V6 -90
                BMW Z4M Coupe -06
                BMW 118dM -10
                Coupe 20VT -98 RIP
                125 Special -72 RIP

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Ante
                  Dryg-mode på:

                  Stötdämparen påverkar inte hur "låg" bilen blir med sänkfjädrar. Vad har ni fått det ifrån? Den dämpar bara fjäderrörelsen.
                  Vem har skrivit att dämparen påverkar hur "låg" bilen blir med sänkfjädrar?
                  Click here to visit Raceitaly
                  ______________
                  Fiat Coupe 20VT Plus -99
                  Alfa Romeo 156 SW 2.0TS -01 SP3
                  Chrysler Grand Voyager 3,3l V6
                  Acura Legend 3,2l V6 -91
                  SAAB 9000 CSE 2,3T steg2 -98 --SÅLD

                  "Tappar man ett verktyg kommer det alltid att landa i en balja med spillolja, även om den står flera meter bort."
                  Murphy´s law.

                  Comment


                  • #24
                    Jag kan bara tala gott om Bilstein. Helt överlägsna original
                    Koni har jag inte provat. Mest för att jag inte vill vrida och labba med dämpningen. Har ingen kunskap om det så överlåter det till Bilstein

                    Fast visst är man lite sugen på coilovers
                    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                    Min projekttråd - 19T
                    Min Youtube kanal
                    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by TurboNimitz
                      Men om det är i princip samma pengar på koni och bilstein, varför inte välja koni med jysterbara...???
                      För min del så är nedan avgörande, Koni fick ingen höjdarkritik och testet verkar ganska omfattande:

                      http://www.fccuk.org/forum/ubbthread...&Number=186748
                      à la London designmarknad - www.alalondon.se

                      Comment


                      • #26
                        Skummade bara igenom det men jag fattade det som att han som hade kört med koni hade dom som dämpare i coilovers. Då klagade han över att det blev för okomfortabelt. Jag har aldrig hört någon säga att coilovers är komfortabla så det är ju inte så konstigt.

                        Det skulle vara kul att höra någon som testat konis dämpare i vanliga gaffelben och även testat bilstein.

                        Comment


                        • #27
                          Håller med... testet ovan handlar mer om komfort än race.
                          Kör tyskt, drömmer om italienskt

                          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                          Comment

                          Working...
                          X