Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sälja bilen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sälja bilen?

    Jaha... jag vet inte om det är någon av er som sett det.. men jag funderar nu på att sälja coupen.
    Måste ha en bil där jag kan ha hunden me mig och jag kommer knappast ha råd me fler bilar..
    Är jag knäppa tycker ni?

    men jag vägrar ju åka nå annat än italienskt, så de kommer att bli en Alfa 156 sw...
    // Helena

  • #2
    vet inte varför de hamna under projekt/galleri... men nån kan väl flytta den till nå annat lämpligt!!
    // Helena

    Comment


    • #3
      Alternativet är att plocka bork bak eller framsätet så får vovven plats Tråkigt att sälja coupen när du fått ordning på den nu.
      Kör tyskt, drömmer om italienskt

      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

      Comment


      • #4
        Tråkigt!

        Men det är onekligen så om du ska få plats med vovsingen.
        Nissan 350Z -04 (Sommar bil) Inte på!
        Coupé 20VT -99 LE Nr:1501 (Tillbaka som aldrig förr!) Äntligen PÅ verkstad! Till salu.
        Polo -96 (Vinterbil) Inte på! Ska besiktas.
        Folka Vento VR6 -93 såld!
        Capri 3.0 T -73 Saknad sedan länge!!

        Comment


        • #5
          Är i samma plågor som du. Svårt när man trivts så bra och lagt ned så mkt jobb. Men för min del är det en för fin bil (och tyvärr förhållandevis bränsletörstig) för att rulla i vintermörker i regn och slask.

          Men hajar inte med hunden. Hade en liten Honda Civic (gul!) i början av åttitalet och en stor svart Flat Coated Retriver (innan dom avlades ned i storlek). Den trivdes jättebra i baksätet, ville dock ha lite nedvevad ruta för att få flämta lite. Däremot gillade inte dåvarande hundrädda svärmor att dela plats med den i bak...

          Behåll den fina bilen!
          il giallino
          Coupé 20V 1998 saknad efter trogen tjänst

          bella rossa
          Coupé 20VT LE nr1516 1999

          white pearl
          Mini Cooper D 2007

          Comment


          • #6
            Originally posted by Helena
            vet inte varför de hamna under projekt/galleri... men nån kan väl flytta den till nå annat lämpligt!!
            dra ett pm till moderatorn för den delen av forumet
            With great power comes the bitches
            Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
            Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
            Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

            Comment


            • #7
              Re: Sälja bilen?

              Originally posted by Helena
              Jaha... jag vet inte om det är någon av er som sett det.. men jag funderar nu på att sälja coupen.
              Måste ha en bil där jag kan ha hunden me mig och jag kommer knappast ha råd me fler bilar..
              Är jag knäppa tycker ni?

              men jag vägrar ju åka nå annat än italienskt, så de kommer att bli en Alfa 156 sw...
              Jag säger bara en sak. Sälj bilen
              Inte för att vara taskig utan mer för att Coupén inte är speciellt praktisk vad gäller hundtransport. Köp en Berlingo så slipper hunden kämpa med att komma i och ur
              Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
              Min projekttråd - 19T
              Min Youtube kanal
              >>>HK listan - missa inte den!!<<<
              Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

              Comment


              • #8
                Min lilla amstaff valp är precis i läro fasen, börjar bli lugn numera när man åker coupé

                Dock är den liten,men har även haft en normal stor hund i baksätet och det har funkt finfint. Inga som helst problem att varken ta sig in eller ut ur bilen.
                Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
                Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

                Mvh
                Joksi

                ¤ Garaget.org

                ¤ Joksi.net

                Comment


                • #9
                  Originally posted by 84jr0
                  Alternativet är att plocka bork bak eller framsätet så får vovven plats Tråkigt att sälja coupen när du fått ordning på den nu.
                  Nja,de vet jag väl inte om är nåt roligt alternativ... ja,de e jättetråkigt..
                  // Helena

                  Comment


                  • #10
                    Problemet är ju inte att hunden inte får plats.. men de är inte så kul att ha en hund i en bil som man vill ska vara ren och fin jämt.
                    Och sen är de lite farligt, om vi nu skulle krocka eller liknande..
                    // Helena

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Helena
                      Problemet är ju inte att hunden inte får plats.. men de är inte så kul att ha en hund i en bil som man vill ska vara ren och fin jämt.
                      Och sen är de lite farligt, om vi nu skulle krocka eller liknande..
                      Men, men, det finns säkerhetsbälten för hundar som man kopplar ihop med bilens bälten vet du väl? Och en fleecefilt att lägga över baksätet, eller fram för att ta skräpet från hunden?! Har själv numera en dvärgschnauser med rött halsband i matchande färg till LEns svarta skinn med röda inslag. Hon trivs mkt bra i den, ligger gärna bak när husse meckar eller vårdar bilen och är alltid först in i bilen. Och inte smutsar hon ner värre än att det lätt är fixat!

                      Behåll hund och bil! Fixa lämpliga tillbehör!
                      il giallino
                      Coupé 20V 1998 saknad efter trogen tjänst

                      bella rossa
                      Coupé 20VT LE nr1516 1999

                      white pearl
                      Mini Cooper D 2007

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Mikael W
                        Men, men, det finns säkerhetsbälten för hundar som man kopplar ihop med bilens bälten vet du väl? Och en fleecefilt att lägga över baksätet, eller fram för att ta skräpet från hunden?! Har själv numera en dvärgschnauser med rött halsband i matchande färg till LEns svarta skinn med röda inslag. Hon trivs mkt bra i den, ligger gärna bak när husse meckar eller vårdar bilen och är alltid först in i bilen. Och inte smutsar hon ner värre än att det lätt är fixat!

                        Behåll hund och bil! Fixa lämpliga tillbehör!
                        Håller med Mikael!

                        Om du vill ha lite mer plats bak kan du även plocka bort baksätet, superenkelt och dessutom så är du säker på att sätet inte slits. Lägg in en rejäl filt bara...

                        Ni har lagt ner jättemycket tid på att få bilen fin och att sedan sälja den är tråkigt...
                        à la London designmarknad - www.alalondon.se

                        Comment


                        • #13
                          ...

                          ...jag tänker så här, köp ny beggad stor men ställ av och behåll den vackra. (dvs. om inte motorn är på väg att rasa mm-. ?)

                          Seriöst, behåll och köp en extra!
                          /Giallo Ginestra

                          Comment


                          • #14
                            Lägg ner nu va !

                            Plocka bort baksätet??? Vad är det för idiotförslag.

                            Klart hon ska ha en annan bil att köra med hunden.
                            Bälte för hunden, javisst men en bur är det enda rätta, och säkra.
                            Speciellt på sommaren när man behöver ha luckan öppen så stackaren kan andas.

                            Helena: Om hund o hundsport är ditt intresse ska du givetvis ha en bil som är praktisk för ändamålet. Kombi med bur så luckan kan vara öppen, plats för spårsele, linor, västar etc.
                            Det är ohållbart att hålla på med hundsport seriöst om man inte har en ordentlig bil till det. Jag vet av erfarenhet. Inte minst när hunden är skitig.

                            Det är inte den sista Coupen i världen. Lev nu!!!!!
                            Last edited by Adnarim; 12 March 2008, 06:56.
                            Fiat Coupe 16VT Plus -95 Blitz Blue metallic

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Adnarim
                              Lägg ner nu va !

                              Plocka bort baksätet??? Vad är det för idiotförslag.

                              Klart hon ska ha en annan bil att köra med hunden.
                              Bälte för hunden, javisst men en bur är det enda rätta, och säkra.
                              Speciellt på sommaren när man behöver ha luckan öppen så stackaren kan andas.

                              Helena: Om hund o hundsport är ditt intresse ska du givetvis ha en bil som är praktisk för ändamålet. Kombi med bur så luckan kan vara öppen, plats för spårsele, linor, västar etc.
                              Det är ohållbart att hålla på med hundsport seriöst om man inte har en ordentlig bil till det. Jag vet av erfarenhet. Inte minst när hunden är skitig.

                              Det är inte den sista Coupen i världen. Lev nu!!!!!
                              Ja,de kommer bli spår och uppletande m.m med hunden. så de kommer att bli en kombi med bur... som du säger, så bra att bara kunna öppna bakluckan en varm dag tex..
                              Och det är ju en rätt stor hund också, inte nån dvärgschnauzer direkt...
                              Men de e kul att ni pushar på mig.. jag vill ju helst inte sälja! De kommer att kommer flera tårar vill jag lova..
                              Och som sagt, jag har inte råd att ha fler bilar nu heller. Tyvärr!
                              // Helena

                              Comment

                              Working...
                              X