Announcement

Collapse
No announcement yet.

16vt chiptips

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 16vt chiptips

    http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.d...MEWA:IT&ih=012

  • #2
    Hmm vågar man lita på att det fungerar? Är grymmt nära på att trycka på buy now knappen...

    För att det jag är ute efter är ett chip med "snäll" effektkurva. Inte mer turbo-lag än tidigare.
    Last edited by Flammie; 20 March 2008, 04:18.

    Comment


    • #3
      Varför inte köra på något välbeprövat?
      Evocars ?
      3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

      Comment


      • #4
        "With good chip i mean it's not overfueling like the evocars does, it does not come with bad idling, coldstart problems or jerky handling.
        No popping in the exhaust during decel and it comes with the correct checksum too." Sen om det stämmer vet man ju inte. Man blir ju lite sugen iaf
        14+

        Comment


        • #5
          Det är lätt att skriva vadsomhelst dock..

          Sen handlar nog turbolag osv mer om hårdvarorna s.a.s.
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • #6
            Jag kör med det berömda evo-chipet. Jag har aldrig mätt upp min bil med bredbandslambda men dom som har gjort det säger alla att det går på tok för fett på låg och mellan last, alltså när man inte har fullt laddtryck. Det märks ganska tydligt på att den blir slö när turbon inte laddar tex. när jag ska köra in i en rondell lite snabbt från nästan stillastående på tvåan. Då är den väldans seg från start vilket bla kan bero på att den får för mycket bensin.

            Här är en länk till killen som säljer det http://www.lanciahf.eu/

            Han heter dink på fccuk.

            Jag säger inte att det är bättre än evo-chipet bara att det knappast är omöjligt att det är det.

            Comment


            • #7
              Va svårt det ska vara att hitta ett bra chip som bara funkar då... Evocars-problemet är ju känt men sen fins det ju ett gäng med folk på fccuk som säljer om jag inte minns fel.

              Comment


              • #8
                Originally posted by Flammie
                Va svårt det ska vara att hitta ett bra chip som bara funkar då... Evocars-problemet är ju känt men sen fins det ju ett gäng med folk på fccuk som säljer om jag inte minns fel.
                Det är ju inte helt värdelöst heller, ger mer effekt och motorn verkar palla för det. Ska du ha ett perfekt chip får du nog leta efter någon som kan mappa din bil efter dess specifika förutsättningar. Fast det kostar skortan...

                Comment


                • #9
                  hvis du selv kan brænde chipen, kan jeg sende dig programmet.

                  Comment


                  • #10
                    Chip

                    Jag fick veta av min mekaniker "Champion Auto i Arlöv" att chiptrimmen nästan alltid gör så att bilen inte klara avgaskraven på bilprovningen. Någon som vill sälja ett originalchip till mig (16VT+)?
                    1994 Coupé 16VT+ / 1999 Ford Mondeo 2.0 Ghia

                    Comment


                    • #11
                      Re: Chip

                      Det låter konstigt.
                      Har själv en 16VT med EVOchip som gått igenom utan problem. Tror att problemet hade uppmärksammats mer om det verkligen hade varit ett problem.

                      Det jag har haft problem med (en vild gissning här ) är att chippet har gett lite för mycket bensin (för att skydda motorn) som inte har blivit förbränt utan åkt vidare i katten som efter ett tag har blivit kass och gett för hög CO halt vid besiktningen med byte som följd. Men chippet i sig tror jag inte ger "dåliga" värden på besiktningen.

                      Mvh

                      Originally posted by tammi_mars
                      Jag fick veta av min mekaniker "Champion Auto i Arlöv" att chiptrimmen nästan alltid gör så att bilen inte klara avgaskraven på bilprovningen. Någon som vill sälja ett originalchip till mig (16VT+)?
                      Coupe 16VT - On the road

                      Comment


                      • #12
                        Nu ved jeg ikke hvordan det forgår i sverige, men tester han ikke co på den i tomgang ? , hvis han gør det burde det ikke være noget problem

                        Comment


                        • #13
                          HC menade jag..
                          Blandade ihop begreppen lite där.


                          Originally posted by kepsus
                          Nu ved jeg ikke hvordan det forgår i sverige, men tester han ikke co på den i tomgang ? , hvis han gør det burde det ikke være noget problem
                          Coupe 16VT - On the road

                          Comment


                          • #14
                            jo, den ska testas på tomgång, men det verkar som om motorn får för mycket bensin..... har beställt originalchip från portugal idag för 390:-
                            1994 Coupé 16VT+ / 1999 Ford Mondeo 2.0 Ghia

                            Comment


                            • #15
                              Om katten är skrott kommer du troligen torska vilket chipp som än sitter i bilen. Hur höga värden hade du?
                              Turbo é livet

                              Torx måste vara djävulens påfund...

                              Comment

                              Working...
                              X