För dom som inte följt min projekttråd så köpte jag en specialturbo av GIK i juli förra året. (DYRT var det, över 10k kostade det mig)
Jag körde med bilen i kanske 3 månader innan jag ställde av den.
Redan från första dagarna då jag hade turbon så hade jag problem med laddtryck. Laddade max 0.9-1.0 bar när jag borde ha laddat 1.2-1.3 bar.
Med wastegaten helt urkopplad laddade jag 1.1 bar nästan 1.2. (Med urkopplad wg ska laddtrycket i princip flyga upp till 2bar eller mer)
Genom att skruva lite på wastegaten så lyckades jag få lite högre laddtryck och jag trodde att jag löst problemet.
När jag körde med bilen i alla dessa månader så gick den riktigt bra tyckte jag, jag drog trots allt m3 e46, mk4 supror och andra snabba bilar och en 100-150 tid på 4.3 s är ju inte heller helt fel.
I helgen rev jag ner insugsrör, ic och annat till förmån för en ny fmic.
Detta var vad jag såg när jag tittade in i kompressorhuset:
Jag körde med bilen i kanske 3 månader innan jag ställde av den.
Redan från första dagarna då jag hade turbon så hade jag problem med laddtryck. Laddade max 0.9-1.0 bar när jag borde ha laddat 1.2-1.3 bar.
Med wastegaten helt urkopplad laddade jag 1.1 bar nästan 1.2. (Med urkopplad wg ska laddtrycket i princip flyga upp till 2bar eller mer)
Genom att skruva lite på wastegaten så lyckades jag få lite högre laddtryck och jag trodde att jag löst problemet.
När jag körde med bilen i alla dessa månader så gick den riktigt bra tyckte jag, jag drog trots allt m3 e46, mk4 supror och andra snabba bilar och en 100-150 tid på 4.3 s är ju inte heller helt fel.
I helgen rev jag ner insugsrör, ic och annat till förmån för en ny fmic.
Detta var vad jag såg när jag tittade in i kompressorhuset:
Comment