Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sänkt lr inte???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Det var Togge som sa det va?
    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
    Min projekttråd - 19T
    Min Youtube kanal
    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

    Comment


    • #17
      Dock måste det vara sämre att ha 235or jämfört med 205 eller mindre när man kör på icke fasta underlag. När däcken rör sig i sidled pga halka, lösa stenar, grus, vatten, håligheter etc.
      Detsamma gäller för hård resp mjuk fjädring, sänkt/osänkt

      Är väl även så att det är svårare att återfå greppet med bredare däck, styvare fjädring på sladdrigt underlag.
      Och de släpper väl kanske senare så att när det väl släpper är man i en mycket värre situation än när det börjar svaja/kasa med .

      Man måste nog verkligen skilja på bankörning med fina underlag och "vardagskörning". Vad som är bra i ena fallet är inte garanterat bra i andra fall. Annars blir jämförelsen lite löjlig. Samma med R däck som inte behöver vara bättre än vanliga däck vid vardagskörning.
      Fiat Coupe 16VT Plus -95 Blitz Blue metallic

      Comment


      • #18
        Originally posted by RayZor_187
        Haha!!

        Jag har inte provkört en osänkt QP men jag har en TÜV-godkänd sänkning på 40mm och 235or och jag har aldrig känt mig säkrare i någon annan bil... fjädring finns så det räcker, om man inte skall åka på Jeepträffar då vill säga.
        Är skärmkanterna valsade för att få plats med däcken?
        à la London designmarknad - www.alalondon.se

        Comment


        • #19
          Originally posted by rask
          Är skärmkanterna valsade för att få plats med däcken?
          Jag vet en coupe som kör / körde på 235 men valsade kanter. Sen beror det lite på fälgens ET också.
          Kör tyskt, drömmer om italienskt

          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

          Comment


          • #20
            Originally posted by 84jr0
            Jag vet en coupe som kör / körde på 235 men valsade kanter. Sen beror det lite på fälgens ET också.
            Funderade lite på Porsche replikafälgarna som satt på LE:n i Sthlm... Fick höra att de ev. krävde valsning. Men bilen de satt på var sänkt, fast det kanske inte påverkar... Är det samma bil vi pratar om?

            Har inte alls ordning på ET på de fälgarna om jag ska vara ärlig (men det sitter en spacerplatta från 4->5 bult som bytter en del)...
            à la London designmarknad - www.alalondon.se

            Comment


            • #21
              Inte den jag menade, en som rullar i Stockholm.
              Kör tyskt, drömmer om italienskt

              Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

              Comment


              • #22
                Mina är oxå valsade, satt 235/40 på när jag köpte min. Men hade ET varit större hade det nog fått plats utan valsning.
                Röda LE:n har valsade kanter, Rask!
                Argenta 120ie -85
                Alfa 75 3.0V6 -90
                BMW Z4M Coupe -06
                BMW 118dM -10
                Coupe 20VT -98 RIP
                125 Special -72 RIP

                Comment

                Working...
                X