Announcement

Collapse
No announcement yet.

Insprut

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Insprut

    Lampan för insprut börjar lysa på instrumentbrädan till och från, oftast när bilen är kall eller går på låga varv.

    Har kollat upp symbolen i min servicebok men den står på tyska (är inte direkt insatt i det tyska språket) men det betyder typ att ett "fel" har uppstått i insprutnings-systemet.

    Trodde först att det var skit i systemet så jag hade i rengörning i tanken men det verkar inte hjälpa.


    Undrar bara om nån har varit med om samma eller har nån aning om vad i insprutnings-systemet som kan fela...
    finns det nått typiskt för coupen ...

    Tack på förhand

  • #2
    Re: Insprut

    Originally posted by Madde
    Lampan för insprut börjar lysa på instrumentbrädan till och från, oftast när bilen är kall eller går på låga varv.

    Har kollat upp symbolen i min servicebok men den står på tyska (är inte direkt insatt i det tyska språket) men det betyder typ att ett "fel" har uppstått i insprutnings-systemet.
    Hur länge har du kört?
    Nissan 350Z -04 (Sommar bil) Inte på!
    Coupé 20VT -99 LE Nr:1501 (Tillbaka som aldrig förr!) Äntligen PÅ verkstad! Till salu.
    Polo -96 (Vinterbil) Inte på! Ska besiktas.
    Folka Vento VR6 -93 såld!
    Capri 3.0 T -73 Saknad sedan länge!!

    Comment


    • #3
      Har typ varit att den tänts/släcks av och till i kanske 1 1/2 månad..

      var inne med den hos en bilmekaniker så han kunde koppla upp den mot en data för att se vad felet va men han kunde inte hitta nått...

      Comment


      • #4
        ...

        ...jo, jag känner igen detta HÄNDELSEVIS!!!!!!
        Min insp.lampa har lyst av och till hur länge som helst och i synnerhet när hon e varm lr om det är fuktigt ute.

        Dock är detta inte världens bästa, alltså att lampan lyser.
        Man bör nog åka in och kolla upp det och få diagnos.......
        /Giallo Ginestra

        Comment


        • #5
          Vad är det för bil?
          Kör tyskt, drömmer om italienskt

          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

          Comment


          • #6
            16V 2.0-95

            Comment


            • #7
              Vet att min började lysa lite till och från när min kopplingen till pluspolen på batteriet satt lite löst. Försvann så fort jag drog åt muttern.
              I Trust In Thrust

              Comment


              • #8
                Insprutslampan!

                Originally posted by Piloten
                Vet att min började lysa lite till och från när min kopplingen till pluspolen på batteriet satt lite löst. Försvann så fort jag drog åt muttern.
                Kan mycket väl vara något så enkelt! Själv så har jag gjort det mesta, utan lycka. Får nog lov att lära sig leva med att den lyser emellan åt.
                Nissan 350Z -04 (Sommar bil) Inte på!
                Coupé 20VT -99 LE Nr:1501 (Tillbaka som aldrig förr!) Äntligen PÅ verkstad! Till salu.
                Polo -96 (Vinterbil) Inte på! Ska besiktas.
                Folka Vento VR6 -93 såld!
                Capri 3.0 T -73 Saknad sedan länge!!

                Comment


                • #9
                  Snacka med en polare idag, Tidigare i vintras så bytade jag luftfilter till ett KN-sportluftfilter (insatsfilter), fick höra idag att det eventuellt kunde vara ludtmassamätaren som spökade..

                  Finnas det något enkelt sätt att kolla om det är den som krånglar??

                  Tacksam för svar

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Madde
                    Snacka med en polare idag, Tidigare i vintras så bytade jag luftfilter till ett KN-sportluftfilter (insatsfilter), fick höra idag att det eventuellt kunde vara ludtmassamätaren som spökade..

                    Finnas det något enkelt sätt att kolla om det är den som krånglar??

                    Tacksam för svar
                    Bara coupe femmor som har luftmassemätare...
                    Kör tyskt, drömmer om italienskt

                    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                    Comment


                    • #11
                      kalla mig dum om du vill men jag måste fråga, vad du menar med coupe femmor....?

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Madde
                        kalla mig dum om du vill men jag måste fråga, vad du menar med coupe femmor....?
                        Coupe femma = En coupe där motorn har 5 cylindrar i rad, dvs rak femma.

                        Du har 4 cylindrar i rad på din om du har en 2.0 16v
                        Kör tyskt, drömmer om italienskt

                        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                        Comment


                        • #13
                          De tidiga Coupeerna (94-96) har ingen känslig luftmassemätare, som Almir säger. Däremot TROR jag att 1.8 16V (97-00) (även Barchetta och Punto HGT) har det?

                          Sen hade det nog inte spelat nån större roll om du bara haft det filtret sen i vintras ändå.
                          Argenta 120ie -85
                          Alfa 75 3.0V6 -90
                          BMW Z4M Coupe -06
                          BMW 118dM -10
                          Coupe 20VT -98 RIP
                          125 Special -72 RIP

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by per
                            De tidiga Coupeerna (94-96) har ingen känslig luftmassemätare, som Almir säger. Däremot TROR jag att 1.8 16V (97-00) (även Barchetta och Punto HGT) har det?
                            Låter väl troligt att det är MAF på 1.8l 16v precis som 2.0 20v (både de med och utan fly by wire).
                            Extra offtopic: Lancia Kappa 16v turbo (alltså samma motor som Coupe, Delta osv. osv.) har inte Marelli sprut, utan ett Bosch med MAF. Delta HPE från samma tidsperiod har Marelli sprut. Skumt, eller finns det en förklaring på det?

                            Panda 169

                            Comment


                            • #15
                              plus

                              Tack.. piloten för din fina reflektion på dra åt plus koplingen, hade tydligen slarvat med det efter vinter mecket, och hade zero ladning under 2000 rpm. de enkla löser de mesta nice

                              Comment

                              Working...
                              X