Announcement

Collapse
No announcement yet.

"Stötdämpare" råd efterfrågas

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • "Stötdämpare" råd efterfrågas

    Hej !

    Jag har en 95.a 16VT som har helt slut bakdämpare. Hade tänkt sälja bilen till sommaren så jag tänkte försöka hitta något som är bra men inte för dyrt.

    Vart ska man vända sig ?
    Ska man köpa både dämpare och fjädrar i paket?

    Pratade med mekenomen och dom skulle ha 1000kr st utan fjäder. vilket jag misstänker är attt kasta pengarna i sjön.

    Mvh sebbe

    ps, hoppas alla snart får sätta sig bakom ratten för första gången i år och känna gasen och lädret, slita sig fram på asfalten i ryckande fart hur underbar känsla är inte det.. ?"?"


    hmm.. kanske inte ska sälja endå, haha
    Bausty Baust The Bastard

  • #2
    Köp Mekonomens då. Det blir ju typ original. Vadå pengarna i sjön?
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Orginal är billigast vill du lägga ut mer så har du Bilstein och Koni som ligger i typ samma prisklass, ca 5500kr för alla 4 dämpare sen ska du ha fjädrar som kostar ca 1600kr för alla fyra.
      Kör tyskt, drömmer om italienskt

      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

      Comment


      • #4
        Re: "Stötdämpare" råd efterfrågas

        Originally posted by bausty
        Hej !

        Jag har en 95.a 16VT som har helt slut bakdämpare. Hade tänkt sälja bilen till sommaren så jag tänkte försöka hitta något som är bra men inte för dyrt.

        Vart ska man vända sig ?
        Ska man köpa både dämpare och fjädrar i paket?

        Pratade med mekenomen och dom skulle ha 1000kr st utan fjäder. vilket jag misstänker är attt kasta pengarna i sjön.

        Mvh sebbe

        ps, hoppas alla snart får sätta sig bakom ratten för första gången i år och känna gasen och lädret, slita sig fram på asfalten i ryckande fart hur underbar känsla är inte det.. ?"?"

        hmm.. kanske inte ska sälja endå, haha
        Skadar inte att höra på Engelska Fiat Coupe forumet... Lägg in en "parts wanted" så får du säkert svar... Många har bytt till sänkfjädrar så det finns nog en och annan orginaldämpare liggande hos någon av dem. Frakt tillkommer förvissor men du kommer nog under tusenlappen för två st bra dämpare även om det kanske finns fler 20vt i omlopp...

        www.fccuk.org/forum
        à la London designmarknad - www.alalondon.se

        Comment


        • #5
          Jag slängde mina gamla fjädrar och dämpare annars hade jag skänkt bort de till dig
          Kör tyskt, drömmer om italienskt

          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

          Comment


          • #6
            Re: Re: "Stötdämpare" råd efterfrågas

            Originally posted by rask
            Jag har gamla fjädrarna kvar nån stans..
            Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
            S/y Mascot
            S/y Rebell
            20vT
            Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
            Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

            Comment


            • #7
              Prova:

              http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?....cWAT.m240.lVI

              Helt nya bakre dämpare...

              /Mattias
              à la London designmarknad - www.alalondon.se

              Comment


              • #8
                Originally posted by rask
                Prova:

                http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?....cWAT.m240.lVI

                Helt nya bakre dämpare...

                /Mattias
                ...och gick utan bud, du hade fått dem för 50€ inkl. frakt...

                Synd, men det kanske ordnade sig ändå?
                à la London designmarknad - www.alalondon.se

                Comment


                • #9
                  Tack alla vänliga själar för svaren, Guld är ni !

                  Granskade fjädrarna lite mer ingående och dom var hela vad jag kunde se men dämparna var slut bak så det blir dom jag får byta.

                  Synd att jag inte hann med dom där på engelska forumet, det hade ju varit perfekt annars men men.

                  Tar nog och köper dom på mekonomen och slänger på om ingen här har ett par liggandes som vill sälja för en ärlig peng.

                  Hoppas ni är ute och glider nu i solen för mig oxå som inte kan men skulle vilja
                  Bausty Baust The Bastard

                  Comment


                  • #10
                    Ringde och beställde på mekonomen och dom hade precis fått in en ny variant för 809 kr st. Otroligt billigt blev det endå tycker jag

                    tack för alla svar

                    glidi frid
                    Bausty Baust The Bastard

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by bausty
                      Ringde och beställde på mekonomen och dom hade precis fått in en ny variant för 809 kr st. Otroligt billigt blev det endå tycker jag

                      tack för alla svar

                      glidi frid
                      Ligger uppe igen på ebay, lägg ett bud och skit i att plocka ut dem från Mekonomen om du vinner auktionen :

                      http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?...TODAY.m238.lVI
                      à la London designmarknad - www.alalondon.se

                      Comment


                      • #12
                        Skulle faktiskt tippa på att de från Mekonomen är av ett mer känt märke.. Och mer rätt till Coupe. Tvivlar starkt på att det verkligen är samma dämpare till Marea och Coupe?
                        Argenta 120ie -85
                        Alfa 75 3.0V6 -90
                        BMW Z4M Coupe -06
                        BMW 118dM -10
                        Coupe 20VT -98 RIP
                        125 Special -72 RIP

                        Comment

                        Working...
                        X