Announcement

Collapse
No announcement yet.

Presenning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Presenning

    Som sagt, tanken är för mig att skaffa en fin 20vt som ska förvaras skyddandes över vintern i något som är skonsamt för bilen. Tyvärr har jag inte tillgång till garage, lada eller liknande och undrar därför om Presenning även går att använda? någon dyrare variant som håller fukt borta, några knep eller tips annars, luftavfuktare runt om hela bilen? hehe. En sådan här sak ska ju inte förhindra en från att skaffa en fin bil, hjälp mig, tips om bra Presenningar eller andra lösningar, eller någon från helsingborg som kanske har lust att hyra ut garage?=)
    tacksam för all hjälp jag kan få innan fredag..

  • #2
    Re: Presenning

    Originally posted by legion
    En sådan här sak ska ju inte förhindra en från att skaffa en fin bil
    Jo tyvärr är det just det det gör!
    Det finns bara ett bra sätt att förvara bilen på vintern, inomhus och med VENTILERANDE ÖVERDRAG. Typ tyg. Inte presenning!

    Näst bästa sätt är att ställa bilen på asfalt/betong ute, utan presening.. Kolla även här: http://sfk.ibk.se/forum/showthread.php?threadid=9323<br%20/>
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Precis som Per skriver så är det nog garage som är bästa lösning. Men det brukar ordna sig när det närmar sig. Bara att söka så finner man...

      Biltema har fina bilöverdrag för inomhusbruk, finns ett som andas, det blåa. Bilen är 4.3 m så och det som är anpassat för den storleken passar fint. Överdag utomhus ska undvikas, vinden kommer att göra att överdraget repar lacken...
      à la London designmarknad - www.alalondon.se

      Comment

      Working...
      X