Announcement

Collapse
No announcement yet.

Key code lampan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Key code lampan

    Jaha - första posten på detta forum. Känns som att det blir fler nu när man blivit med Coupé 16vt.

    Om nyckel lampan lyser hela tiden - kan man bara ta bort lampan? Borde ju inte påverka nått annat eller? Jag har alla nycklar och allt funkar. Den började lysa efter att Evochippet trilla i.

    Känns bättre att iaf fråga alla er som redan gjort alla misstag.. före jag gör nått. Kommer nog att göra en del endå.

  • #2
    Prövat nollställa med att koppla ur batteriet i halvtimma?

    Välkommen hit
    With great power comes the bitches
    Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
    Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
    Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

    Comment


    • #3
      Tackar - snabbt svar. Ska testa.

      En tanke bara - lyser lampan default om man kopplat bort orginallarmet? För det hänger väll ihop med immob? I min värld borde det inte spela någon roll men det var en tanke.

      Comment


      • #4
        Välkommen

        Stämmer att det är lampan för immobilizern.. Kan kanske vara pga att ECU'n varit strömlös men inte immobilizerboxen. Testa nollställa som sagt!
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • #5
          Originally posted by MindGH
          Tackar - snabbt svar. Ska testa.

          En tanke bara - lyser lampan default om man kopplat bort orginallarmet? För det hänger väll ihop med immob? I min värld borde det inte spela någon roll men det var en tanke.
          Immobilizerlampan ska inte lysa pga larmet är bortkopplat, larmet är inte kopplat till immobilizern...
          à la London designmarknad - www.alalondon.se

          Comment


          • #6
            Välkommen i Coupéträsket. Jag ska inte ens fråga om du tänkt trimma för då får jag de andra medlemmarna på mig . Så njut av en skön bil med lite extra pulver under huven.

            Edit: Ser att du tryckt i ett EVO chip. Ja då är nästan halvvägs ner i trimträsket också
            Last edited by Freddan72; 29 May 2008, 07:58.
            Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
            Min projekttråd - 19T
            Min Youtube kanal
            >>>HK listan - missa inte den!!<<<
            Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

            Comment

            Working...
            X