Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dubbel Turbo???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dubbel Turbo???

    http://www.blocket.se/vi/16615518.htm?ca=17_s

    kan det stämma? riktigt snygg coupé!
    www.garaget.org/Lx3me

  • #2
    Det stämmer INTE!
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #3
      jäkla bilhandlare lr auktioner som inte kan ett skit om bilar. Redan mailat han tidigare idag om att den varken är dubbel turbo lr har orginalfälgar. PUCKON!
      With great power comes the bitches
      Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
      Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
      Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

      Comment


      • #4
        hahah menar det ^^

        orka skriva dubbelturbo när det inte är ngn skulle bli skitbesviken om man skulle åka och kolla på den >.<
        www.garaget.org/Lx3me

        Comment


        • #5
          Denne står til salgs her i Norge. Ganske lik?

          Coupé Fiat 20V Turbo Plus | Fiat Punto 75SX | Citroën CX 25 TRI | X: Lancia Delta HF Integrale 16V

          Comment


          • #6
            Det kan vara samma bil eller bara ren slump att dessa två objekt dyker upp samtidigt. Båda två ser riktigt snygga ut.

            Norge har i alla fall trevliga priser på sina Coupéer. Endast 205.000 NOK för en Fiat Coupe 2,0 20V Turbo Plus
            Man kanske skulle ta och sälja sin Coupé till en norrman . Fast jag har hört att Norge har rätt höga skatter på effektstarka bilar så mycket av priser är kanske skatt och avgift till staten. Det skulle ju då betyda att det inte är speciellt lönsamt att sälja den till en norrman. Epifant du kanske kan klargöra hur det ligger till?
            Last edited by Freddan72; 1 June 2008, 10:25.
            Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
            Min projekttråd - 19T
            Min Youtube kanal
            >>>HK listan - missa inte den!!<<<
            Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

            Comment


            • #7
              Du har dessverre helt rett, mye av det er avgifter til staten

              Dersom jeg t.ex. ville kjøpt denne, ville regnestykket blitt slik:

              Kjøpesum i NOK: 40 132,-

              Avgift for egenvekt: 56 548,25
              Avgift for motoreffekt: 150 328,65
              Avgift for slagvolum: 52 715,28
              Engangsavgift for tilsvarende nytt kjøretøy: 259 592,18
              Bruksfradrag (67%): -173 926,76
              Vrakpantavgift: 1 300,00
              Totalt: 86 965,00
              MVA: 10 033,00

              Engangsavgift + MVA: 96 998,00

              Dette kommer altså i tillegg til kjøpesummen på 40 132,-...
              Coupé Fiat 20V Turbo Plus | Fiat Punto 75SX | Citroën CX 25 TRI | X: Lancia Delta HF Integrale 16V

              Comment


              • #8
                I får lige de danske priser også for den bil: Afgiften vi i Danmark skal betale oveni købsprisen på eksemplet her over, er 100.650 Dkr hvilket svarer til 125.875 SvKr og 106.711 NKr
                /John Sahl
                http://www.autohenter.dk/newengine.htm

                Comment


                • #9
                  Originally posted by epifant
                  Du har dessverre helt rett, mye av det er avgifter til staten

                  Dersom jeg t.ex. ville kjøpt denne, ville regnestykket blitt slik:

                  Kjøpesum i NOK: 40 132,-

                  Avgift for egenvekt: 56 548,25
                  Avgift for motoreffekt: 150 328,65
                  Avgift for slagvolum: 52 715,28
                  Engangsavgift for tilsvarende nytt kjøretøy: 259 592,18
                  Bruksfradrag (67%): -173 926,76
                  Vrakpantavgift: 1 300,00
                  Totalt: 86 965,00
                  MVA: 10 033,00

                  Engangsavgift + MVA: 96 998,00

                  Dette kommer altså i tillegg til kjøpesummen på 40 132,-...
                  så om jag förstått rätt så är det först avgift på 150k för motoreffekt osv sen en avgift att det är ett nytt fordon?
                  sen drar man av ästan 70% för att man bruker den?
                  Lite copy cat kanske men dock viktiga ord:
                  "With great power comes great responsibility"

                  Comment


                  • #10
                    Nesten riktig. Punktet som heter "Engangsavgift for tilsvarende nytt kjøretøy" er kun summen av avgift på vekt, effekt og slagvolum, ikke en egen avgift på 259 000,-

                    Avgiftsgrunnlaget kalkuleres først som om det var en helt ny bil, og deretter gir man "rabatt" ut fra hvor gammel bilen er. Eldre biler får høyere bruksfradrag, og nye biler får ingenting...

                    Er bilen man vil importere veteran (=eldre enn 30 år) må man heldigvis kun betale mva av kjøpesummen og vrakpantavgift.
                    Coupé Fiat 20V Turbo Plus | Fiat Punto 75SX | Citroën CX 25 TRI | X: Lancia Delta HF Integrale 16V

                    Comment


                    • #11
                      Man kan vara glad att man bor i Sverige. Norge, Danmark och Finland har alla svinhöga priser på bilar. Vi kan tacka Volvo och Saab för det.
                      Fiatlös

                      ___________________

                      Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

                      Comment


                      • #12
                        Känner inte till nått om Norge, men i Danmark är det inte bara priserna på själva bilarna som är höga. Det kostar skjortan att försäkra också, i jämförelse med Sverige.

                        Panda 169

                        Comment

                        Working...
                        X