Announcement
Collapse
No announcement yet.
Dubbel Turbo???
Collapse
X
-
Det stämmer INTE!Kör tyskt, drömmer om italienskt
Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar
-
jäkla bilhandlare lr auktioner som inte kan ett skit om bilar. Redan mailat han tidigare idag om att den varken är dubbel turbo lr har orginalfälgar. PUCKON!With great power comes the bitches
Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad
Comment
-
Det kan vara samma bil eller bara ren slump att dessa två objekt dyker upp samtidigt. Båda två ser riktigt snygga ut.
Norge har i alla fall trevliga priser på sina Coupéer. Endast 205.000 NOK för en Fiat Coupe 2,0 20V Turbo Plus
Man kanske skulle ta och sälja sin Coupé till en norrman . Fast jag har hört att Norge har rätt höga skatter på effektstarka bilar så mycket av priser är kanske skatt och avgift till staten. Det skulle ju då betyda att det inte är speciellt lönsamt att sälja den till en norrman. Epifant du kanske kan klargöra hur det ligger till?Last edited by Freddan72; 1 June 2008, 10:25.
Comment
-
Du har dessverre helt rett, mye av det er avgifter til staten
Dersom jeg t.ex. ville kjøpt denne, ville regnestykket blitt slik:
Kjøpesum i NOK: 40 132,-
Avgift for egenvekt: 56 548,25
Avgift for motoreffekt: 150 328,65
Avgift for slagvolum: 52 715,28
Engangsavgift for tilsvarende nytt kjøretøy: 259 592,18
Bruksfradrag (67%): -173 926,76
Vrakpantavgift: 1 300,00
Totalt: 86 965,00
MVA: 10 033,00
Engangsavgift + MVA: 96 998,00
Dette kommer altså i tillegg til kjøpesummen på 40 132,-...Coupé Fiat 20V Turbo Plus | Fiat Punto 75SX | Citroën CX 25 TRI | X: Lancia Delta HF Integrale 16V
Comment
-
Originally posted by epifant
Du har dessverre helt rett, mye av det er avgifter til staten
Dersom jeg t.ex. ville kjøpt denne, ville regnestykket blitt slik:
Kjøpesum i NOK: 40 132,-
Avgift for egenvekt: 56 548,25
Avgift for motoreffekt: 150 328,65
Avgift for slagvolum: 52 715,28
Engangsavgift for tilsvarende nytt kjøretøy: 259 592,18
Bruksfradrag (67%): -173 926,76
Vrakpantavgift: 1 300,00
Totalt: 86 965,00
MVA: 10 033,00
Engangsavgift + MVA: 96 998,00
Dette kommer altså i tillegg til kjøpesummen på 40 132,-...
sen drar man av ästan 70% för att man bruker den?Lite copy cat kanske men dock viktiga ord:
"With great power comes great responsibility"
Comment
-
Nesten riktig. Punktet som heter "Engangsavgift for tilsvarende nytt kjøretøy" er kun summen av avgift på vekt, effekt og slagvolum, ikke en egen avgift på 259 000,-
Avgiftsgrunnlaget kalkuleres først som om det var en helt ny bil, og deretter gir man "rabatt" ut fra hvor gammel bilen er. Eldre biler får høyere bruksfradrag, og nye biler får ingenting...
Er bilen man vil importere veteran (=eldre enn 30 år) må man heldigvis kun betale mva av kjøpesummen og vrakpantavgift.Coupé Fiat 20V Turbo Plus | Fiat Punto 75SX | Citroën CX 25 TRI | X: Lancia Delta HF Integrale 16V
Comment
Comment