Announcement

Collapse
No announcement yet.

lambdasonden....!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    ...

    EFTERLYSNING: Fins det någon vänligt sinnad människa runt Uppsala-trakterna som med instrument kan mäta om min lambdasond fungerar? Nojjan har satt in....
    /Giallo Ginestra

    Comment


    • #17
      Re: ...

      Originally posted by plant
      EFTERLYSNING: Fins det någon vänligt sinnad människa runt Uppsala-trakterna som med instrument kan mäta om min lambdasond fungerar? Nojjan har satt in....
      Ända jag har är en Widget som jag tror funkar på 16vt också. Den kan se felkoder.
      Kör tyskt, drömmer om italienskt

      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

      Comment


      • #18
        Re: Re: ...

        Originally posted by 84jr0
        Ända jag har är en Widget som jag tror funkar på 16vt också. Den kan se felkoder.
        PM:a mig om en "date" så blir jag så glad
        /Giallo Ginestra

        Comment


        • #19
          Re: Re: Re: ...

          Originally posted by plant
          PM:a mig om en "date" så blir jag så glad
          Vardagar är det rätt kört om du inte svänger förbi en kväll. Annars får det bli en helg.
          Kör tyskt, drömmer om italienskt

          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

          Comment


          • #20
            Re: Re: Re: Re: ...

            Originally posted by 84jr0
            Vardagar är det rätt kört om du inte svänger förbi en kväll. Annars får det bli en helg.
            Då PM:ar jag dig när det blir dags!
            Tack 84, du är en räddare i nöden!
            /Giallo Ginestra

            Comment


            • #21
              ...

              ...okej, nu är den galma sonden bytt och i sitter nu en ny fräsch "universal" lambdasond från Bosch.
              Kollade aldrig genom mätning om sonden var paj utan köpte bara ny på Mekonomen för typ 1.100:-, åkte till en meck som bytte.

              Körde sen hårt som in åt helvete i 8,5 mil utan att soppamätaren verkade rubbas över huvudtaget vilket den DEFINITIVT skullle gjort innan.

              Något jag lagt mäke till nu efter bytet är att tempen som efter en stunds hård-körning brukar lägga sig på 90 nu i stället la sig på 70.

              Den förbaskade insprutningslampan ville dock gärna fortsätta att visa sig vid ett tillfälle då jag startade bilen efter att ha parkerat i några minuter. Meken trodde att detta med största säkerhet hade med nån av de 4 spridarna att göra. Han tipsade om att köpa K-sprit och då ENDAST på OK/Q8, den skulle visst vara bäst tyckte han, som ev. skulle kunna rena lite typ....

              Hur som helst, motorn verkar gå bättre, soppaförbrukningen verkar vara galet lågt jämfört me innan, tomgången är jämnare, fortare respons på gasen och jag upplever att det är en VÄLDIGT STOR skillnad i ladd jämfört me innan. Visst, hon laddar detsamma men kraften kommer samlad på en gång liksom. Turbon lever!!! Kanske bara illusion men det KÄNNS verkligen som stor skillnad.
              /Giallo Ginestra

              Comment


              • #22
                Gratinerar Plant!
                Hoppas det löste sig då!

                //PP
                Porsche 996 C2 -00
                Volvo V60 D3 -12

                Comment


                • #23
                  Originally posted by ParkPre
                  Gratinerar Plant!
                  Hoppas det löste sig då!

                  //PP
                  ....tack Park!
                  Asså turbo-knuffen måste bara vara starkare än innan, VILKET DRAG!
                  /Giallo Ginestra

                  Comment

                  Working...
                  X