Announcement

Collapse
No announcement yet.

pass dom här???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • pass dom här???

    tjenare undrar om enns 18 tummare passar på fiat coupe 16vt alltså vet att det är folk som har men undrar om dom tar i om nu sjutsar eller svänger ... min bil är för övrigt sänkt spelar det någon roll? här är fälgarna på blocket jag funderar på .... http://www.blocket.se/vi/16718729.htm?ca=2_s fungerar dom det är ju 4x100 och jag har redan idag fläxbultar så det borde inte vara några problem om det inte är fel et? någon som vet ? ni som har asa fälgar på era bilar är ni nöjd? tycket den fälgen är sjukt snygg ialla fall ... ingen som har någon till salu annars kan jag köpa av er. och en fråga till er som kör med 18 hur går det bra dåligt tar det i mycket mm ? mvh calle
    Fiat coupe 16VT

  • #2
    De bör passa en 16vt utan att de tar i även om den är sänkt.

    Jag kör på 215/35 18" med sänkt bil och de tar inte i nånstans även när bilen är fullastad.

    ET35 ska passa i värsta fall får du ta till max 5mm spacers men jag tror inte att det skall behövas.
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #3
      13600:-..?

      Själv betalade jag under 13000:- när jag köpte mina 18" ASA racing GT (exakt de på bilden) med Toyo T1-R. Så 13600:- för begagnade känns väl lite sådär...

      Men jo et 35 ska passa, är 38 på samma fälg i 7,5" och är hur lugnt som helst på en 16VT. Men varför inte köpa nya? Är ju billigare...

      Comment


      • #4
        Re: 13600:-..?

        Originally posted by Aapan
        Själv betalade jag under 13000:- när jag köpte mina 18" ASA racing GT (exakt de på bilden) med Toyo T1-R. Så 13600:- för begagnade känns väl lite sådär...

        Men jo et 35 ska passa, är 38 på samma fälg i 7,5" och är hur lugnt som helst på en 16VT. Men varför inte köpa nya? Är ju billigare...
        hade gjort det men ringde en däck firma som enligt deras hemsida skulle ha dom... dom sa då att asa hade slutat tilvärka dom där fälgarna :S
        Fiat coupe 16VT

        Comment


        • #5
          Jag kör med 18" 245/35 baktill ;-)
          Mvh Zetta ITALIEN BERONDE
          Fiat Coupe 20v turbo +
          Fiat Coupe 20v turbo löwenhart /////SAKNAD !

          Comment


          • #6
            Kan nog funka! Enda sättet att veta är att köra dit med en domkraft o testa dem på..
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • #7
              glöm inte att ta med Excenterbultarna
              www.garaget.org/Lx3me

              Comment


              • #8
                Originally posted by Lx3me
                glöm inte att ta med Excenterbultarna
                '
                så nu har man köpt fälgar hittade på vianor ett par nya asa imola som dom hade på hyllan så fick bli dom.. blev 215 35 r18 dålig bild får ut bilen imorgon .. dom han inte göra hjulinstälningen.
                Attached Files
                Fiat coupe 16VT

                Comment


                • #9
                  Riktigt snyggt bergmark! Y-ekrar är läckert!
                  Kör tyskt, drömmer om italienskt

                  Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                  Comment


                  • #10
                    Grattis! 18" is da shit man.
                    Argenta 120ie -85
                    Alfa 75 3.0V6 -90
                    BMW Z4M Coupe -06
                    BMW 118dM -10
                    Coupe 20VT -98 RIP
                    125 Special -72 RIP

                    Comment

                    Working...
                    X