Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat Coupe j*vla helv*tte

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Håller helt med TurboNimitz i vad han skriver, konsumentvägledare i din kommun kan hjälpa dig. Han eller hon kan hjälpa dig med att klargöra vilka rättigheter du har och vad du kan och inte kan hävda mot verkstaden. Kan vara vettigt att ta kontakt med dem redan nu.

    Är man påläst och vet vad som gäller så är det enklare att komma överens med verkstaden. Viktigt är att man försöker hålla en saklig ton när man kontaktar dem. Det är dumt till att gå till attack och hävda att de är inkompetenta och kräva det ena eller det andra. Om du attackerar dem så kommer de att gå i försvarsställning och göra så lite som möjligt för dig.

    Du och verkstaden har ett problem som ni måste lösa tillsammans, är de inte villiga att följa konsumentlagen så får du göra en anmälan till konsumentombudsmannen.

    Min personliga tolkning är följade:

    - Om kylaren var som den skulle innan du lämnade in den och kylfläktarna fungerade som de skulle så ska verkstaden åtgärda kylaren och de ev. följdfel som detta inneburit.

    - Om fläktarna ej fungerade som de skulle och du ej informerat verkstaden om att detta var fallet så ser jag ett delat ansvar: Du borde gett dem informationen och de borde haft uppsikt och upptäckt att fläkten ej gick igång. Iom att mekanikern fått kylarvätska på sig låter det som de har haft bilen upphissad på en lyft med motorn igång och då är det i ärlighetens namn svårt att ha koll på hur varm bilen är.
    à la London designmarknad - www.alalondon.se

    Comment

    Working...
    X