Announcement

Collapse
No announcement yet.

OBD kontakt?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • OBD kontakt?

    tjenare, var hos en verkstad idag och frågade angående felsökning och det skulle inte vara några problem om min bil har en OBD-kontakt, om de inte fanns på bilen skulle en adaptor kosta 200kr extra.

    någon som vet om 20Vt -97 har en OBD-kontakt?

  • #2
    Re: OBD kontakt?

    Originally posted by maffios
    tjenare, var hos en verkstad idag och frågade angående felsökning och det skulle inte vara några problem om min bil har en OBD-kontakt, om de inte fanns på bilen skulle en adaptor kosta 200kr extra.

    någon som vet om 20Vt -97 har en OBD-kontakt?
    tyvärr har inte coupen det. den har någon egen special sak som det finns flera som försökt göra egna historier. aloha har jag för mig har en projekt tråd om det.

    men adapter för 200 skulle ju vara fint om det funkar, du kan ju höra av dig om de har fungerande adapter. finns 3 eller fyra uttag på olika ställen om jag inte har för mig fel med som mäter olika saker, eller ja visar olika typer av fel.
    Lite copy cat kanske men dock viktiga ord:
    "With great power comes great responsibility"

    Comment


    • #3
      Re: Re: OBD kontakt?

      känns bara så onödigt att lägga 200kr extra för en kabel. sen plus pengarna för felsökningen =(


      Originally posted by mcpot
      tyvärr har inte coupen det. den har någon egen special sak som det finns flera som försökt göra egna historier. aloha har jag för mig har en projekt tråd om det.

      men adapter för 200 skulle ju vara fint om det funkar, du kan ju höra av dig om de har fungerande adapter. finns 3 eller fyra uttag på olika ställen om jag inte har för mig fel med som mäter olika saker, eller ja visar olika typer av fel.

      Comment


      • #4
        fiat tar 500 för en felsökning. men om man hade den själv och köpte ett odb instrument billigt på ebay så kunde man ju läsa själv utan bekymmer.

        är ju ett projekt att få igång en fungerande felkodsläsare om man inte köper en såndär widget.
        Lite copy cat kanske men dock viktiga ord:
        "With great power comes great responsibility"

        Comment


        • #5
          men varfan var de jag hittade en Widgate för italienska bilar på nätet =S den kostade 1200-1400kr med cd skiva och sånt till datorn också... bud på att lägga pengarna på de istället,,,

          Originally posted by mcpot
          fiat tar 500 för en felsökning. men om man hade den själv och köpte ett odb instrument billigt på ebay så kunde man ju läsa själv utan bekymmer.

          är ju ett projekt att få igång en fungerande felkodsläsare om man inte köper en såndär widget.

          Comment


          • #6
            finns en på engelska forumet som kunde tänka sig sälja en del om det var tillräckligt många som skulle köpa, finns en tråd någon stans om det
            Lite copy cat kanske men dock viktiga ord:
            "With great power comes great responsibility"

            Comment


            • #7
              Fiat har en tre-polig kontakt som sitter framför spolarvätskebehållaren. Där får man dock bara motor-data.. ABS sitter vid vänstra stötdämpartornet och tror att kontakten till airbag sitter vid styrboxen som är placerad till höger om passagerarens fötter.

              edit: felstav

              //PP
              Porsche 996 C2 -00
              Volvo V60 D3 -12

              Comment


              • #8
                Originally posted by ParkPre
                Fiat har en tre-polig kontakt som sitter framför spolarvätskebehållaren. Där får man dock bara motor-data.. ABS sitter vid vänstra stötdämpartornet och tror att kontakten till airbag sitter vid styrboxen som är placerad till höger om passagerarens fötter.

                edit: felstav

                //PP
                hade för mig det var tre ju :P
                Lite copy cat kanske men dock viktiga ord:
                "With great power comes great responsibility"

                Comment


                • #9
                  Jag har en Widget som läser av felkoder o annan viktig info från ECUn klockrent.

                  Comment

                  Working...
                  X