Announcement

Collapse
No announcement yet.

Blueflame + ny packning mellan grenrör och turbo = :-)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Blueflame + ny packning mellan grenrör och turbo = :-)

    Hallå !

    Tänkte bara medela att min coupe grå som ett skott efter att jag har bytt till Bf system och bytt packning mellan grenrör och turbo ;-) bilen går som den ska nu helt ok !

    Tack Jonas för det grymma systemet !


    Mods

    Novitec
    Blue flame
    Forge dump
    Aem tortt filter

    och till nästa år hoppas jag på mera ;-)
    Mvh Zetta ITALIEN BERONDE
    Fiat Coupe 20v turbo +
    Fiat Coupe 20v turbo löwenhart /////SAKNAD !

  • #2
    Riktigt kul att höra! Kan hålla med om att BlueFlame är enda rätta

    Gasa inte mycket i tunnlar, eller försök att inte gasa.
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #3
      Originally posted by 84jr0
      Riktigt kul att höra! Kan hålla med om att BlueFlame är enda rätta

      Gasa inte mycket i tunnlar, eller försök att inte gasa.
      Gasar så fort jag få chansen ;-) måste säga att ljud nivån är clen och dov helt ok på motorvägen med !


      Har ett helt komplett system med katt osv det var tvungen att modifieras lite då downpipen inte passade rakt på riktigt samt ett fäste som gjordes i sissta böjen så inte systemet hänger ned där så mycket.

      Måste säga att det blev trångt inann katten vid ett flexi rör hua nästan läskigt ;-( .

      projket tråd kommer vell snart hoppas jag!

      i morgon ska kjolarna sättas dit ordentligt samt bränsle filter ska bytas !
      Mvh Zetta ITALIEN BERONDE
      Fiat Coupe 20v turbo +
      Fiat Coupe 20v turbo löwenhart /////SAKNAD !

      Comment


      • #4
        Låter gott, satsa även på ett FMIC kit från Viksson. Fin fina grejer det!

        Comment


        • #5
          Originally posted by Zetta
          Gasar så fort jag få chansen ;-) måste säga att ljud nivån är clen och dov helt ok på motorvägen med !


          Har ett helt komplett system med katt osv det var tvungen att modifieras lite då downpipen inte passade rakt på riktigt samt ett fäste som gjordes i sissta böjen så inte systemet hänger ned där så mycket.

          Måste säga att det blev trångt inann katten vid ett flexi rör hua nästan läskigt ;-( .

          projket tråd kommer vell snart hoppas jag!

          i morgon ska kjolarna sättas dit ordentligt samt bränsle filter ska bytas !
          Du menar på att Blueflame systemet inte passade? Vi som har monterat och demonterat den flertal gånger vet allt om den

          När du monterar den för första gången så sätter du dit allt men drar inte åt skruvar utan justerar den i rätt läge först sen drar du åt alla skruvar. Det går att justera höjd och position på den.
          Kör tyskt, drömmer om italienskt

          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

          Comment


          • #6
            Det var dock inte jag som byte systemet på den då jag inte riktigt hade tid eller ork ! att genmföra detta i en GDS hall.

            Vad jag förstår så hade de lite problem att få dit downpipen samt modifiera ett fäste strax inann bakhjulen dock så fick de upp systemet mycket högre där än va jag sett på andra bilar.

            Jag är absolut nöjd med grejerna det ska jag på peka !

            jag slapp ju svettas då det skulle monteras ;-)

            Dom som gjorde det var inga blåbär direkt som har mekat Alfa/fiat i 30år.
            Last edited by Zetta; 12 August 2008, 11:27.
            Mvh Zetta ITALIEN BERONDE
            Fiat Coupe 20v turbo +
            Fiat Coupe 20v turbo löwenhart /////SAKNAD !

            Comment

            Working...
            X