Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vindrutetorkare

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Alltså...

    nr 5 och 6 : kupéfläkten
    plockar jag bort dem båda funkar ändå fläkten, sen började jag prova mig fram och insåg att ett av reläerna får igång spolarmotorn på nr 6, alltså inget med fläkten.
    nr7 som ska vara spolning fram, vet jag inte vad det är för den påverkar då inte spolarmotorn om jag sätter i reläet som funkar på 6.
    nr 8 som ska vara bakrutespolningen, kan ju reläet vara sönder (om det verkligen är bakrutespolningen där) eftersom den inte funkar, det är ett annorlunda relä där jämfört me dem andra, ett stort vitt med typ annorlunda placering av "piggarna". har inget sådant extra, så ja kan prova om ett annat får igång bakrutespolningen...
    Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
    Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

    Mvh
    Joksi

    ¤ Garaget.org

    ¤ Joksi.net

    Comment


    • #17
      Originally posted by Joksi
      Hur får man bort sidoplasten vid förardörren, alltså där var det ska finnas en massa relän?

      Nr 9 på bilden

      snäpp/fjäder fästen?! troligen..
      Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
      S/y Mascot
      S/y Rebell
      20vT
      Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
      Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

      Comment


      • #18
        Så, ska ja kunna trycka ut den inifrån sa att säga? Eller ska ja bara bända bort den med en platt mejsel utifrån?
        Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
        Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

        Mvh
        Joksi

        ¤ Garaget.org

        ¤ Joksi.net

        Comment


        • #19
          Originally posted by Joksi
          Så, ska ja kunna trycka ut den inifrån sa att säga? Eller ska ja bara bända bort den med en platt mejsel utifrån?
          Prova försiktigt utifrån med nån bred platt plast skiva?!
          Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
          S/y Mascot
          S/y Rebell
          20vT
          Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
          Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

          Comment


          • #20
            Det gick visst bra och trycka lagom hårt inifrån, utan att bryta plastpiggarna
            Men då hann de visst bli mörkt där ute så såg inte ett skvatt, får se imorrn.

            Vad gäller spolarpumparna, den gamla verkar sönder (?) trots att den låter som att den går, pumpar ju inget vatten. Men den nya satte jag visst fel slang på fel munstycket, den blåa går visst fram och den svarta bak. Vilket samtidigt innebär att jag innan dess testade med bakslangen på fram munstycket, och då borde det ha kommit vatten på bakrutan men det gjorde de inte. Kanske ingen ide o försöka byta relä till bakrutespolningen när vattnet ändå inte verkar komma fram? Om inte någon finurlig här på frumet har ett bra tips på hur man kan bli av med en ev igentäppt slang som går genom hela bilen till bagaget....?

            Nu funkar iaf spolningen igen, vilket är skönt. Hoppas jag har samma tur så jag bara behöver byta reläet till vindrutetorkarna också!
            Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
            Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

            Mvh
            Joksi

            ¤ Garaget.org

            ¤ Joksi.net

            Comment


            • #21
              Har nu fått bytt till en beg. torkarmotor på verkstad, och vad jag märker när jag hämtade bilen var att torkarbladen stannar till typ mitt på rutan, istället för längst ner. Alltså det där dödläget. Samtidigt om man stänger av vindrutetorkarna så går dem heller inte ner till utgångsläge, utan stannar precis där dem är...
              Som om de inte vore nog, när man trycker ut spaken för att det ska spruta vatten ja då funkar de men när man släpper spaken igen så slutar inte vindrutetorkarna att gå, man måste flytta på spaken manuellt till ett läge för att få stopp på dem. Inget av detta var så här innan bytet.

              Sen så verkade de inte bli bra för det, funkade en liten stund sen så la dem också av, stanna någonstans på rutan och gick igång igen efter ett par minuter.

              Alltså känns det som att det inte var den gamla torkarmotorn det var fel på , som de flesta trodde...

              Reläet?
              Last edited by Joksi; 2 November 2008, 12:14.
              Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
              Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

              Mvh
              Joksi

              ¤ Garaget.org

              ¤ Joksi.net

              Comment

              Working...
              X