Announcement

Collapse
No announcement yet.

kablar som hängde lösa??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by maffios
    ja asså man är förbannat sugen på att få reda på vad dom kan vara till för nytta:P hehe
    du har ingen skum extra antenn eller något som ser ut att kunna vart det?

    kan ju kolla vid antenn förstärkaren som sitter i vänster B-stolpe om det finns någon splitter där eller så
    Lite copy cat kanske men dock viktiga ord:
    "With great power comes great responsibility"

    Comment


    • #17
      Originally posted by mcpot
      du har ingen skum extra antenn eller något som ser ut att kunna vart det?

      kan ju kolla vid antenn förstärkaren som sitter i vänster B-stolpe om det finns någon splitter där eller så
      ne inget skumt på ytan som visar att där är fler antenner, ja jag får leta:P

      Comment


      • #18
        Ljud och antenn!

        Med all säkerhet så är det till någon gammal telefon som suttit i bilen. Tittar man på sladdar och kontakter så är det så.
        Kan du mäta dig till om dom är kopplade? Börja att mäta ohm på svarta "ljudkontakten".
        Nissan 350Z -04 (Sommar bil) Inte på!
        Coupé 20VT -99 LE Nr:1501 (Tillbaka som aldrig förr!) Äntligen PÅ verkstad! Till salu.
        Polo -96 (Vinterbil) Inte på! Ska besiktas.
        Folka Vento VR6 -93 såld!
        Capri 3.0 T -73 Saknad sedan länge!!

        Comment


        • #19
          Re: Ljud och antenn!

          Originally posted by Erajack
          Med all säkerhet så är det till någon gammal telefon som suttit i bilen. Tittar man på sladdar och kontakter så är det så.
          Kan du mäta dig till om dom är kopplade? Börja att mäta ohm på svarta "ljudkontakten".
          men jag har bytat stereo och bara kopplat in i Iso kontakterna.....och sitter ingen "handsfree" eller något i bilen...

          Comment


          • #20
            ...

            ...okej, är ganska så väldigt säker på att ena kabeln är en antenn kabel, kopplas in genom att ta bort en gummiplupp på mobilens bakstycke. Den andra kabeln lär inte vara av samma modell som vanliga hörlurs-3.5mm utan snarare nån storlek mindre. Vet att NOKIA bl a använde liknande uttag till mobilerna under sent 90-ta och början av 2000.
            /Giallo Ginestra

            Comment


            • #21
              Jag hade precis likadana kablar i min ena bil. Den ena är kopplad till en antenn som någon tidigare ägare kanske har tagit bort i ditt fall men inte orkat ta bort kablaget? Den andra går till mikrofonen som brukar sitta på a-stolpen, men som antagligen också är borttagen i ditt fall. Dessa kablar går i vanliga fall in i en liten box som med en tredje kabel är kopplad till bilens stereosystem och en fjärde som går till självaste mobilhållaren.

              Mitt mobiltelefonsystem var till Nokia och jag har kvar det om någon vill köpa?
              http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=304
              http://www.garaget.org/?car=38250

              Comment


              • #22
                Originally posted by Aloha
                Jag hade precis likadana kablar i min ena bil. Den ena är kopplad till en antenn som någon tidigare ägare kanske har tagit bort i ditt fall men inte orkat ta bort kablaget? Den andra går till mikrofonen som brukar sitta på a-stolpen, men som antagligen också är borttagen i ditt fall. Dessa kablar går i vanliga fall in i en liten box som med en tredje kabel är kopplad till bilens stereosystem och en fjärde som går till självaste mobilhållaren.

                Mitt mobiltelefonsystem var till Nokia och jag har kvar det om någon vill köpa?

                Till vilken generation av Nokia mobilerna pratar vi nu?
                Helt klart intressant så har du foto så får du gärna skicka över alt. skriv mer info i ett pm

                Comment


                • #23
                  Har också ett Nokiasystem i bilen som jag är villig att sälja. Passar till Nokias 6210 och 6310 telefoner
                  I Trust In Thrust

                  Comment


                  • #24
                    Pm skickat till er båda

                    Comment


                    • #25
                      Telefon!

                      Originally posted by Ary
                      Pm skickat till er båda
                      Ska du sätta i en telefon i bilen
                      Nissan 350Z -04 (Sommar bil) Inte på!
                      Coupé 20VT -99 LE Nr:1501 (Tillbaka som aldrig förr!) Äntligen PÅ verkstad! Till salu.
                      Polo -96 (Vinterbil) Inte på! Ska besiktas.
                      Folka Vento VR6 -93 såld!
                      Capri 3.0 T -73 Saknad sedan länge!!

                      Comment


                      • #26
                        Re: Telefon!

                        Originally posted by Erajack
                        Ska du sätta i en telefon i bilen
                        Om inte i Coupén så i en annan, Ja.

                        Comment


                        • #27
                          http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...de&tabNumber=2


                          Kanske inte snyggaste telefonen men funktionen finns.

                          Comment


                          • #28
                            Sitter en precis likadan tel i min bil.
                            Allt står på tyska när den e på men funkar gör den ju det e väl huvudsaken..

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by Ary
                              http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...de&tabNumber=2


                              Kanske inte snyggaste telefonen men funktionen finns.

                              jaha det förklarar en del måste varit en sån som har suttit där...tackar för info=P

                              Comment


                              • #30
                                Språk?

                                Originally posted by *DIMMAN*
                                Sitter en precis likadan tel i min bil.
                                Allt står på tyska när den e på men funkar gör den ju det e väl huvudsaken..
                                Borde gå att ändra språk! Kanske går att få tag på instruktioner till den.
                                Nissan 350Z -04 (Sommar bil) Inte på!
                                Coupé 20VT -99 LE Nr:1501 (Tillbaka som aldrig förr!) Äntligen PÅ verkstad! Till salu.
                                Polo -96 (Vinterbil) Inte på! Ska besiktas.
                                Folka Vento VR6 -93 såld!
                                Capri 3.0 T -73 Saknad sedan länge!!

                                Comment

                                Working...
                                X