Tror jag hittat en starkt bidragande orsak till att femte röret spricker på 20VT...
Som jag skrev i min proj.tråd ligger femte röret i konstant anspänning!
Pinnbulten i toppen matchar inte hålet så bra utan trycker röret utåt höger. Det är precis att det går att trycka dit grenröret.
Inte så bra ihop med alla temp-växlingar...
Verkar inte bara vara min bil, grenröret jag köpte av Rask hade samma märken på samma platser.
Jag slipade upp det hålet på mitt nya grenrör så att ingen pinnbult trycker nåt håll.
Även om det inte är hela sanningen bakom sprickorna är det ett bra tips till alla som byter eller har loss sitt grenrör!
Original:
Som jag skrev i min proj.tråd ligger femte röret i konstant anspänning!
Pinnbulten i toppen matchar inte hålet så bra utan trycker röret utåt höger. Det är precis att det går att trycka dit grenröret.
Inte så bra ihop med alla temp-växlingar...
Verkar inte bara vara min bil, grenröret jag köpte av Rask hade samma märken på samma platser.
Jag slipade upp det hålet på mitt nya grenrör så att ingen pinnbult trycker nåt håll.
Även om det inte är hela sanningen bakom sprickorna är det ett bra tips till alla som byter eller har loss sitt grenrör!
Original:
Comment