Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT Topp.. Saknas till -95

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • GT Topp.. Saknas till -95

    Ramlade för ett par år sedan över Novitec´s svarta Demo punto.

    I somras gick det lite för hett till. Har nu X antal små sprickor i toppen.. Finns det nån som kan laga utan att tömma hela sparkontot

    Att hitta nån begagnad börjar jag ge upp hoppet på

  • #2
    Kolla med bustarhyme här på forumet. Han verkar ha sökt över hela europa efter GT-delar.

    Har du en Novitec-Punto?! Då vill vi ha mer info och bilder!
    Last edited by Ante; 4 January 2010, 19:36.
    Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
    Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

    Comment


    • #3
      HeHe åkte upp o hämta hela hans bil....

      Comment


      • #4
        Väldans va nyfiket.. Har inga bilder på fanskapet. den största skillnaden e motorn, skinnet o alla ferrari emblem-

        p.s. Har sålt novitecen..

        Rasade efter två dagar hos nya ägaren
        Självklart sålde man till en polare. Därav köpte jag Bustas, den får donera motor....

        Vad som händer med den nya gt återstår att se...

        kommer nog att dyka upp på fiatfika i gbg med grannen o hans 16vt coupe i sommar..

        Comment


        • #5
          Klart man är nyfiken! Novitecmotorn var ju hur cool som helst, 1,6 liter, annan turbo, kam, ic, bränslesystem osv. Tror dom påstod att den hade runt 200 hk om jag inte minns fel och en FET prislapp, typ 50-60000 eller så bara för motorn. Gissar att det kommer bli rätt markant skillnad med en 1,4 motor igen. Hur kom det sig att en sådan bil letade sig till Sverige? Kan inte varit lätt att regbesat den?
          Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
          Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

          Comment


          • #6
            ooops! Du visste mer om min bil än jag! Trodde d va samma 1,4l med lite moddar runt.. den va väldigt lågkompad.. kanske ska spara lite av den gamle då

            Comment


            • #7
              Originally posted by two dogs
              Väldans va nyfiket.. Har inga bilder på fanskapet. den största skillnaden e motorn, skinnet o alla ferrari emblem-

              p.s. Har sålt novitecen..

              Inte så konstigt att man vill se bilder på en Novitec-Punto på ett Fiatforum?!?

              Comment


              • #8
                "Without pics in this thread it never happened" :-)

                Comment


                • #9
                  Jo, det är Novitec´s demo. Hade papper där det stod c:a 185ps.
                  Jag får väl ta lite bilder på den.

                  Ni får väl ursäkta mig att jag inte är en fullblods fiatist..

                  har haft: Marea 2,0 20v o 2 punto gt o en Uno turbo

                  Sen har jag haft lite drygt 130+ andra bilar bland annat
                  Peugeot 405 T16, Audi 200tq, några Audi v8r, en Alfa gtv -78
                  ett tjugotal BMW, allt ifrån 318i till 540i o 740ia m.m.

                  Nu åker jag:
                  Toyota Landcruiser 100 td, Audi A4 tdiq eller Opel vectra

                  Comment

                  Working...
                  X