Announcement

Collapse
No announcement yet.

Punto GT Luftintagsslang (intake hose)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Punto GT Luftintagsslang (intake hose)

    Hej!

    Jag är på jakt efter slangen mellan luftfiltret och turbon. Alltså den slangen med anslutning för sluten dumpventil.

    Har hört att Fiat slutat tillverka den, kan det stämma? Slangen går att hitta på ebay men då får man räkna med ett pris från 700kr och uppåt exklusive frakten vilket känns ganska ovärt...

    Någon som har en slang liggande eller vet vart man kan köpa en sådan?

    Hur fungerar det med att sätta en vanlig slang emellan och köra med öppen dumpventil?

    Tack på förhand!

  • #2
    Ring ett par Fiat-verkstäder till om du inte rean gjort det, jag fick höra att de slutat tillverka många delar som rätt vad det var fanns igen.

    Funkar säkert bra med öppen dump, bara att det blir lite fet blandning när du släpper efter på gasen eftersom bilen tror att dumpad luft faktiskt gått in i motorn och inte ut i luften. Själv hade jag inte stått ut med ljudet, men jag är ju lite gammal också
    Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

    Comment


    • #3
      Re: Punto GT Luftintagsslang (intake hose)

      Originally posted by Niemi
      Hej!

      Jag är på jakt efter slangen mellan luftfiltret och turbon. Alltså den slangen med anslutning för sluten dumpventil.

      Har hört att Fiat slutat tillverka den, kan det stämma? Slangen går att hitta på ebay men då får man räkna med ett pris från 700kr och uppåt exklusive frakten vilket känns ganska ovärt...

      Någon som har en slang liggande eller vet vart man kan köpa en sådan?

      Hur fungerar det med att sätta en vanlig slang emellan och köra med öppen dumpventil?

      Tack på förhand!
      Finns det möjlighet att lägga upp en bild på slangen så kan jag kolla om jag inte har en liggandes.

      mvh
      Patric
      Fiatlös

      ___________________

      Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

      Comment


      • #4
        Problemet löst, anslöt dumpventilen direkt på luftintagsslangen med lite silikon emellan.

        Men tror inte att jag är den enda som söker denna slang så kanon med en tråd om detta till framtiden

        Comment

        Working...
        X