Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bakre länkarm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bakre länkarm

    Är det likadana länkarmar bak på vanliga modeller av punto 176 som punto gtn??
    Har väldigt dåliga bussningar i bägge länkarmar bak.
    Eller finns det något sätt att byta ut dom??
    Mvh Pontus

    Punto GT -95
    Mitsubishi Lancer Evolution III

  • #2
    Samma. Dom brukar tröttna och då blir det väldigt sladdrigt bak. Verkstan kommer säkert vilja sälja på dig nya släparmar för en förmögenhet. Det finns nya lager/bussningar att köpa som kostar en bråkdel. Däremot tror jag man måste ha tillgång till en verkstadspress. Det ser ut ungefär som på Coupen.
    Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

    Comment


    • #3
      Har tillgång till både press och bussningsmaterial i form av nylonstänger på jobbet så kan bli en sådan version då. Tack för svaret!
      En liten följdfråga har jag med.
      Renoveringskit till oken. Går det att få tag på någonstans? Vill ha både fram och bak!
      Är framoken likadana som på vanliga punto med?
      Mvh Pontus

      Punto GT -95
      Mitsubishi Lancer Evolution III

      Comment


      • #4
        Det är lite mer prylar än en plastbussning. Så här ser ett komplett kit ut.
        Renoveringssatser till bromsoken kan du beställa på Meca eller AD.
        Vanliga Punton har trumbromsar bak. GTn har samma ok bak som Bravo/Marea/Coupe + Alfa 145 och 155.
        Fram sitter ventilerade skivor på GTn. Det är samma bromsar som gamla Croman och tidiga Alfa 155. Lite ovanligare.
        Attached Files
        Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

        Comment


        • #5
          Men va onödigt o krångligt! Jaja bara bita i d sura äpplet antar jag. Var får jag tag i kittet billigast?
          Ok får se hur pass skadade dom är när jag byter skivor och belägg.
          Tack för infon :-)
          Mvh Pontus

          Punto GT -95
          Mitsubishi Lancer Evolution III

          Comment

          Working...
          X