Hej!
I December märkte jag att kopplingen slirade lite o märkte att det var nog dags för byte, sagt o gjort, köpte kopplingssats från Tyskland ,orginal Valeo koppling!
Jag lämnade in den (på grund av dåligt med tid) på en stor lokal bilverkstad som även har fiat professional, den har högt anseende o är en seriös verkstad!
Mitt problem är att nu när snön är borta så märker jag att när jag varvar upp bilen eller i motorvägsfart gasar på så slirar kopplingen, den drar inte utan att slira, luktar koppling efter jag har hållt över 3000varv på landsväg, hur fan är det möjligt?
Kopplingen är väl hydralisk o vad jag kunnat läsa i Haynes så ska man inte behöva justera något, Den tar väldigt högt upp tycker jag nästan precis när man släpper pedalen, om det varit vajer skulle jag justerat kopplingsvaijern för det känns nästan som den kunde ligga på lite.
Vad tror ni?
Vill ha lite mer kött på benen innan man äker ner till verkstaden o anklagar dom för något.
MVH Alf
I December märkte jag att kopplingen slirade lite o märkte att det var nog dags för byte, sagt o gjort, köpte kopplingssats från Tyskland ,orginal Valeo koppling!
Jag lämnade in den (på grund av dåligt med tid) på en stor lokal bilverkstad som även har fiat professional, den har högt anseende o är en seriös verkstad!
Mitt problem är att nu när snön är borta så märker jag att när jag varvar upp bilen eller i motorvägsfart gasar på så slirar kopplingen, den drar inte utan att slira, luktar koppling efter jag har hållt över 3000varv på landsväg, hur fan är det möjligt?
Kopplingen är väl hydralisk o vad jag kunnat läsa i Haynes så ska man inte behöva justera något, Den tar väldigt högt upp tycker jag nästan precis när man släpper pedalen, om det varit vajer skulle jag justerat kopplingsvaijern för det känns nästan som den kunde ligga på lite.
Vad tror ni?
Vill ha lite mer kött på benen innan man äker ner till verkstaden o anklagar dom för något.
MVH Alf
Comment