Announcement

Collapse
No announcement yet.

fiat uno 45

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • fiat uno 45

    hej alla glada uno ägare.


    jag fått bekymmer med min pärla som är en uno 45 rostfri 99.8 lågmilad.

    den drar vatten och kokar .

    fått ett pris på 5900kr

    då byter dem toppackning.vattenpump.kamrem.olja filter samt planing.


    är det värt på en gammal uno?

    finns ingen billigare bli att äga samt laga. men om jag krockar så är jag död.





    bilen är i superskick som ny in och ut vändigt.


    känns tungt att behöva skrota eller laga .

  • #2
    Det är i slutänden du som avgör vilka pengar som du vill satsa på bilen.
    Har motorn gått få mil kanske det lönar sig att reparera, om toppen klarat sig.
    Har du kollat vad en skrot tar för en motor? Kan bli billigare, speciellt om du byter själv.

    Svågern har en folkracebil där motorn kokade. Han fick tag på en motor för 2 300 på bilskroten.
    En Mazda 323 1.8 16V. En Uno-motor borde va gratis i jämförelse med den...
    Fiat Punto Easy 1.2 -13
    Alfa Romeo Giulia Super 2.0T -17

    Comment


    • #3
      Klart du ska laga! Så du har skönheten kvar och kan njuta av den!

      Om den är i så fint skick, så tror jag knappast du hittar en för 5900 på annons och kan köpa en hel likadan fin bil för samma pengar.. Alla fiatar är värd att spara!
      -------------------------------------------------------------------------------------------------------
      Punto GT, woop woop!

      Comment


      • #4
        Har beslutat mig att sälja uno 45 . Behövs bytas ut är : vattenpump och drivaxeldamask samt bromsbelägg. Bromsbelägg och damask skickas med. Bilen är i mycket fint skick annars. Går bra. Pris 5000kr skattad och bes bvsa

        Comment


        • #5
          Originally posted by fittuno View Post
          Har beslutat mig att sälja uno 45 . Behövs bytas ut är : vattenpump och drivaxeldamask samt bromsbelägg. Bromsbelägg och damask skickas med. Bilen är i mycket fint skick annars. Går bra. Pris 5000kr skattad och bes bvsa
          Nu har jag provat att bytit kamrem och vattenpump. Hämtade bilen och tändes vattenlampan ca 1 mil.
          Lämnade tillbaka och dem sa att de satt en kartong bit innanför kylare som gjorde att den kokade. Dem sa att dem har varit ute och kört med den i över en timme. Utan några som helst problem. Jag hämtade ut min pärla och efter en mil så börjar den koka igen. Vad är felet ? Termostat? Eller termogivaren ?

          Comment


          • #6
            I vilket skick är kylaren egentligen - den kanske är igenslammad ....
            Går kylfläkten nån gång? Givaren kanske är trasig.
            //R//

            Comment


            • #7
              Originally posted by Rolando View Post
              I vilket skick är kylaren egentligen - den kanske är igenslammad ....
              Går kylfläkten nån gång? Givaren kanske är trasig.
              Givaren funkade till fläkten förut innan . Men nu säger dem att inte kylfläkten går .

              Kylaren ser bra ut

              Comment


              • #8
                mera tjafs.-. idag vart jag riktigt förbannad. åt denna apa . och jag sa här inne kan du och spela allan ballan men utanför så bestämmer JAG!.

                SYND att måste bli så arg åt mekonomen verkstad!..

                dem säger olika saker hela tiden och fixar nya heta fel !..


                vad skall man göra´?

                kommer att bli riktigt roligt för dem snart!!!!!

                Comment

                Working...
                X